یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 51730

خیلی‌ها معتقدند اگر قرار است دو بچه داشته باشند، بهتر است این بچه‌ها پشت سر هم متولد شوند تا با هم بزرگ شده و در آینده نزدیکی ذهنی بیشتری به هم داشته باشند. اما واقعیت چیزی جز این است.

سلامت فرزندان با فاصله سنی مناسب
سلامت نیوز : خیلی‌ها معتقدند اگر قرار است دو بچه داشته باشند، بهتر است این بچه‌ها پشت سر هم متولد شوند تا با هم بزرگ شده و در آینده نزدیکی ذهنی بیشتری به هم داشته باشند. اما واقعیت چیزی جز این است. مادری که به تازگی بارداری و زایمان را پشت سر گذاشته برای بارداری دوباره نیاز به ذخیره بدنی دوباره دارد که کسب آن حداقل تا دو یا سه سال اتفاق نمی‌افتد. آسیبی که از بارداری‌های پی در پی به وجود می‌آید، فقط مخصوص مادر نیست. علاوه بر مادر، کودک هم آسیب می‌بیند چون نه نیازهای تغذیه‌ای اش برطرف می‌شود نه نیازهای عاطفی سال اول زندگی او.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات؛ بد نیست بدانید که فاصله سنی ایده‌آل بین فرزندان 5 تا 6 سال است، بااین فاصله فرزند اول تا این سن توانسته لذت تك فرزند بودن را بچشد و پس از آن راحت‌تر می‌تواند آمدن فرزند دوم را بپذیرد. هرچه فاصله سنی بیشتر باشد، تعارضات كمتر است زیرا فرزند بزرگتر متكی به خود شده و در خارج از خانه بیشتر فعالیت كرده و با همسالان خود راحت‌تر ارتباط برقرار می‌كند او معمولاً احساس الفت و درك بیشتری نسبت به فرزند كوچكتر دارد و نسبت به او احساس مسئولیت می‌كند. كودكان كوچكتر چون از پختگی لازم برخوردار نیستند و كم تحمل، كم ظرفیت و خود محور هستند، بیشتر دچار تعارض می‌شوند و این تعارض در كودكانی كه 1 تا 3 سال فاصله سنی دارند بیشتر است.ضمن این که در فرزندانی كه فاصله سنی آنها خیلی زیاد است رقابت كمتر خواهد بود. فرزند اول بحران ورود به مهدكودك یا مدرسه را پشت سر گذاشته و بیشتر با همسالان خود ارتباط برقرار می‌كند، پس تمركز كمتری برای رقابت با خواهر و برادر خود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha