نظارت بر اجرای تعرفه های مصوب سازمان نظام پزشکی در سراسر کشور و برخورد با خاطیان باید مورد توحه جدی قرار گیرد .

سرانه فعلی درمان پاسخگوی نیازهای نظام سلامت نیست

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر سید شهاب الدین صدر در دومین نشست روسای شورای هماهنگی نظام پزشکی استان های سراسر کشور، ضمن برشمردن دستاوردهای تقویت ارتباط هیات مدیره نظام پزشکی شهرستان ها با سازمان مرکزی و نیز مسئولان محلی واستانی، انتقال حجم زیادی از اطلاعات و مفاهیم کارشناسی در حوزه سلامت به نمایندگان مجلس و مسئولان را از جمله نتایج حضور موثر همه اعضای سازمان در برخورد با لایحه بودجه سال 86 عنوان کرد.

وی، با یاد آوری اینکه سازمان نظام پزشکی با در نظر گرفتن همراهی مجلس و سایر مسئولان ، در سال جاری افزایش بسیار کمی در تعرفه های پزشکی بخش غیر دولتی اعمال کرد گفت: به دنبال این رویکرد سازمان ، توسط وزیر بهداشت و معاون سلامت و همچنین سازمان تعزیرات حکومتی ، بر این کار سازمان نظام پزشکی صحه گذاشته شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی  ، به تلاش های سازمان نظام پزشکی در محافل مختلف و به ویژه شورای عالی بیمه برای افزایش سرانه درمان اشاره و سرانه فعلی را برای پاسخگویی نیازهای نظام سلامت ناکافی ارزیابی کرد.

صدر همچنین ، بر لزوم تشکیل کمیته های ویژه و اندیشیدن ساز و کارهای مناسب برای نظارت بر اجرای تعرفه های مصوب سازمان نظام پزشکی در سراسر کشور و برخورد با خاطیان تاکید کرد و دو موضوع تعرفه ها و تبلیغات پزشکی را از مواردی ذکر کرد که سازمان نظام پزشکی باید در مورد نظارت بر آنها ، حداکثر تلاش خود را انجام دهد .

رئیس سازمان نظام پزشکی ، در زمینه تبلیغات پزشکی گفت: سازمان بدون هیچ گونه اغماض ، با کسانی که با تبلیغات و روش های نامناسب ، موجب وهن جامعه پزشکی و خدشه دار شدن قداست طبابت در کشور می شوند ، برخورد خواهد کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha