رییس انجمن داروسازان ایران گفت: اگر سازمان‌هایی مانند دارایی و شهرداری به داروخانه‌ها مساعدت نكنند به تدریج داروخانه‌هایی كه فروش كمی دارند، تعطیل می‌شوند.

تعطیلی تدریجی داروخانه‌ها درصورت عدم مساعدت دارایی وشهرداری

سلامت نیوز : رییس انجمن داروسازان ایران گفت: اگر سازمان‌هایی مانند دارایی و شهرداری به داروخانه‌ها مساعدت نكنند به تدریج داروخانه‌هایی كه فروش كمی دارند، تعطیل می‌شوند.

دكتر رهبر مژدهی‌آذر در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: داروخانه‌ها توانایی پرداخت هزینه‌هایی را كه از سوی سازمان‌هایی شهرداری و دارایی برای آنان در نظر گرفته می‌شود را ندارند.وی با اشاره به جلسه دیروز انجمن داروسازان ایران با مدیران سازمان امور مالیاتی گفت: از مدیران این سازمان درخواست كردیم كه داروسازان را در توافقات مالیاتی از ردیف پزشكان متخصص جراحی خارج كنند و هم ردیف پزشكان عمومی قرار دهند چرا كه هم تحصیلات و هم نوع تعامل آنان با مردم با این دسته از پزشكان همخوانی بیشتری دارد.

رییس انجمن داروسازان ایران افزود: مالیات پزشكان عمومی در چند سال اخیر افزایش نیافته است اما مالیات داروسازان به علت هم‌ردیف تلقی شدن با پزشكان متخصص جراحی سالانه 15 تا 20 درصد بیشتر شده است.مژدهی‌آذر با اشاره به ضریب داروخانه‌ها اظهار كرد: ضریب داروخانه‌ها در حال حاضر 6 است. اما بر اساس مداركی كه به سازمان امور مالیاتی ارایه دادیم مشخص شد كه ضریب داروخانه‌ها در دهه 80، 5 و سود دارو 20 تا 21 درصد بود، این در حالیست كه ضریب داروخانه‌ها در حال حاضر 6 است اما سود دارو 17.6 درصد و برخی مواقع 10 درصد است. سازمان غذا و دارو نیز طی نامه‌ای كاهش سود دارو را تائید كرده است بنابراین از سازمان امور مالیاتی درخواست كردیم كه ضریب داروخانه‌ها را كاهش دهد.

وی در ادامه گفت: داروخانه‌ها در بند ب مالیات بر مشاغل قرار گرفته‌اند بنابراین لازم است فعالیت‌های شغلی خود را در قالب دفتر ارایه دهند این در حالیست كه انجام این كار مستلزم متحمل شدن هزینه است و باید دفترنویس این كار را انجام دهد و مسئولان داروخانه‌ها توانایی انجام این كار را ندارند.رییس انجمن داروسازان ایران افزود: داروخانه‌ها خرده‌فروشی می‌كنند البته مسئولان دارایی می‌گویند اگرچه به صورت كلی‌فروشی هم دفاتر را بنویسید، قبول می‌كنیم این در حالیست كه با نحوه معاملات داروخانه‌ها با صندوق‌های بیمه و شركت‌های دارویی می‌توان مالیات داروخانه‌ها را محاسبه كرد.مژدهی آذر در پایان تاكید كرد: در جلسه با مدیران امور مالیاتی از برخی قوانین آگاهی پیدا كردیم و خواسته‌های خود را در میان گذاشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha