در پی اعلام خبر خروج مصروعان از پوشش سازمان بهزیستی، مدیرعامل انجمن صرع گفت: مصروعان معلول همچنان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند البته با توجه به هزینه بالای داروهای مصروعان بهتر است بیمارانی كه دست‌كم دو نوع دارو مصرف می‌كنند، بیماریشان تحت كنترل نیست و تشنج آنان ادامه دارد نیز تحت پوشش این سازمان قرار گیرند.

سلامت نیوز : در پی اعلام خبر خروج مصروعان از پوشش سازمان بهزیستی، مدیرعامل انجمن صرع گفت: مصروعان معلول همچنان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند البته با توجه به هزینه بالای داروهای مصروعان بهتر است بیمارانی كه دست‌كم دو نوع دارو مصرف می‌كنند، بیماریشان تحت كنترل نیست و تشنج آنان ادامه دارد نیز تحت پوشش این سازمان قرار گیرند.

دكتر كوروش قره‌گزلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به كمبود داروی فنی توئین كامپاند، اظهار كرد: این دارو كه مورد استفاده انواع مختلف مصروعان است در دو سه ماه اخیر در بازار كاهش پیدا كرده است. فنی توئین كامپاند داروی تركیبی بسیار خوبی است.وی با بیان اینكه برای ادامه تولید این دارو با شركت‌های دارویی مكاتبه كرده‌ایم، گفت: مدیران این شركت‌ها به ما اعلام كردند كه چون ساخت فنی‌توئین مقرون به صرفه نیست ترجیح می‌دهند آن را تولید نكنند این در حالیست كه پیش از این، فنی‌توئین در ایران ساخته می‌شد.

شركت‌های دارویی به تولید داروهای گران تمایل دارند

قره‌گزلی افزود: فنی‌توئین كامپاند داروی بسیار ارزانی است و تحت پوشش بیمه هم قرار دارد این در حالیست كه شركت‌های دارویی ترجیح می‌دهند داروهایی را بسازند كه گران‌قیمت هستند و تحت پوشش بیمه قرار ندارد البته در حال مكاتبه با وزارت بهداشت برای تامین این دارو هستیم.وی تاكید كرد: با توجه به آن كه فنی‌توئین كامپاند یك داروی تركیبی است بیماران باید به جای آن یك كپسول و نصف یك قرص مصرف كنند البته این داروها هم مانند فنی‌توئین كامپاند ارزان قیمت هستند بگونه‌ای كه بیمار باید ماهانه 200، 300 تومان برای آن بپردازد.قره‌گزلی در پایان با اشاره به داروهای صرع كه قرار است زیر پوشش بیمه قرار بگیرد، ابراز امیدواری كرد كه داروهای صرع هرچه بیشتر تحت پوشش بیمه قرار بگیرند چرا كه هزینه داروهای این بیماران سرسام‌آور است. به عنوان نمونه بیمار برای مصرف روزانه سه حب از قرص «كپرا» باید 10 هزار تومان بپردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha