یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 51751

متخصصان 6 ماده غذایی را برای کمک به بهبود کلسترول خوب و بد پیشنهاد می‌کنند.

سلامت نیوز :  متخصصان 6 ماده غذایی را برای کمک به بهبود کلسترول خوب و بد پیشنهاد می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛بهترین غذا برای هر کسی که نگران سطح کلسترول خود است یک وعده غذایی کم چرب (چربی‌های اشباع شده به میزان کم) است که دارای میوه وسبزیجات به میزان فراوان باشد.

متخصصان 6 ماده غذایی را برای کمک به بهبود کلسترول خوب و بد پیشنهاد می‌کنند:

- بادام

مواد موجود در پوست بادام از اکسیده شدن ال دی ال یا همان کلسترول بد جلوگیری می‌کند. فرایند اکسیده شدن کلسترول بد می‌تواند منجر به صدمه زدن به دیواره رگ‌های خونی و افزایش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی شود. بادام را می‌توانید به همراه سالاد و یا دیگر غلات مصرف کنید و یا برای میان وعده ی بعدازظهر تعداد چند دانه میل کنید.

- آووکادو

چربی‌های اشباع نشده‌ای در آووکادو موجود است که برای کاهش کلسترول بد و افزایش HDL یا همان کلسترول خوب به خصوص در افراد با کلسترول نسبتا بالا مناسب است. آووکادو را خلال کنید و به ساندویچ و سالاد خود اضافه کنید.

- جو

وقتی که افراد داوطلب در مطالعه USDA جو را به رژیم غذایی استاندارد انجمن قلب آمریکا اضافه کردند، نتایج نشان داد سطوح کلسترول بد یش از دو برابر کاهش یافت. جو جایگزین مناسبی برای برنج است. جو را می‌توانید به سوپ خود اضافه کنید یا ترکیب فوق العاده‌ای همراه با میوه‌های خشک، آجیل و کمی روغن و سرکه برای یک سالاد دلچسب ایجاد کنید.

- لوبیا و عدس

با توجه به مطالعه اخیر در سالنامه طب داخلی، سطح کلسترول بد در داوطلبانی که به رژیم غذایی کم چرب خود (به همراه دیگر غلات و سبزیجات) عدس و لوبیا اضافه کرده بودند تقریبا دو برابر کاهش داشت. لوبیا را در سوپ و سالاد خود امتحان کنید.

- زغال اخته

زغال اخته حاوی آنتی اکسیدانی قوی به نام pterostilbene است که به کاهش کلسترول بد کمک می‌کند.

- سبوس جو روزانه یک کاسه سبوس جو گرم و یا بلغور جو برای صبحانه را در نظر بگیرید. کلوچه یا بیسکویت سبوس جو را نیز می توانید به عنوان یک بسته غذایی در روزمصرف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha