نایب رییس نخستین كنگره بین‌المللی اعتباربخشی با اشاره به پیاده‌سازی برنامه اعتباربخشی از پایان امسال در كشور گفت: همه بیمارستان‌های كشور از پایان امسال مدرك معتبر اعتباربخشی ملی دریافت می‌كنند.

سلامت نیوز :نایب رییس نخستین كنگره بین‌المللی اعتباربخشی با اشاره به پیاده‌سازی برنامه اعتباربخشی از پایان امسال در كشور گفت: همه بیمارستان‌های كشور از پایان امسال مدرك معتبر اعتباربخشی ملی دریافت می‌كنند.

دكتر سید محمد صادق مهدوی با تاكید بر ضرورت آموزش در خصوص اعتباربخشی مراكز درمانی اظهار كرد: استانداردهای اعتباربخشی باید به لحاظ علمی، فرهنگی و رفتاری آموزش داده شوند تا با كاهش میزان خطا و اشتباه كیفیت درمان افزایش یابد.به گزارش سلامت نیوز ؛ وی با بیان اینكه این اعتباربخشی همه فاكتورها اعم از درمانی، مدیریتی، مراقبتی، مالی، نرم‌افزاری، تجهیزات پزشكی و... شامل می‌شود، ادامه داد: تعیین استانداردها برای اعتباربخشی بیمارستانی از دولت نهم آغاز شد و از پایان امسال پیاده‌سازی می‌شود.

نایب رییس نخستین كنگره بین‌المللی اعتباربخشی افزود: از سال 1951 در دنیا برای افزایش كیفیت خدمات بیمارستانی مدلی در آمریكا و كانادا تحت عنوان "اعتباربخشی بیمارستانی" پیاده‌سازی شد كه پس از آن در 3 تا 4 كشور دیگر نیز اجرا شد.مهدوی گفت: این مدل تا سال 1990 برای حدود 40 سال فقط در چند كشور جهان اجرا شد و از سال 1990 نیز با تغییر سیاست‌های برخی كشورها میزان خطاهای پزشكی، پرستاری و بیمارستانی مشخص شد از این رو درصد پیاده‌سازی مدل اعتباربخشی در بیمارستان‌ها برآمدند.

وی با اشاره به پیاده‌سازی اعتباربخشی بیمارستانی با استفاده از چك‌لیست‌ها و ... برای كاهش میزان خطاهای بیمارستانی ادامه داد: بدین‌ترتیب از سال 1990 موج جدید گرایش به پیاده‌سازی اعتباربخشی در دنیا آغاز شد و در ایران نیز هم‌اكنون استانداردهای آن نوشته و از پایان امسال پیاده‌سازی می‌شود.نایب رییس نخستین كنگره بین‌المللی اعتباربخشی با اشاره به اجباری شدن اعتباربخشی برای همه بیمارستان‌های كشور افزود: البته در برخی كشورها مراكز درمانی مدرك بین‌المللی اعتباربخشی را دارند.

مهدوی با بیان اینكه با پیاده‌سازی استانداردهای تدوین شده میزان اعتبار مراكز درمانی و بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد، گفت: این استانداردها ویژه مراكز درمانی كشور ماست.نایب رییس نخستین كنگره بین‌المللی اعتباربخشی یادآور شد: كانادا و آمریكا به عنوان نخستین كشورها در دنیا مدل اعتباربخشی بیمارستانی را آغاز كردند سپس كشورهای فرانسه، ژاپن، سنگاپور، هند، عربستان سعودی، مصر و لبنان نیز این مدل را پیاده كردند.

وی هدف از برگزاری نخستین كنگره بین‌المللی اعتباربخشی را آشنا كردن بیمارستان‌های كشور با مدل‌های مختلف اعتباربخشی جهان برشمرد و افزود: در این كنگره با دعوت از اساتیدی از كشورهای هند، لبنان و آمریكا بیمارستان‌ها و مراكز درمانی با تجارب آنها در خصوص اعتباربخشی بیمارستانی آشنا می‌شوند.بر اساس این گزارش، نخستین كنگره بین‌المللی اعتباربخشی در حوزه بهداشت و درمان با حمایت بیش از 40 سازمان دولتی و تشكل‌های صنفی و علمی ایران، هند و لبنان، به ریاست دكتر علی اكبر ولایتی و با حضور سخنرانانی از كشورهای مختلف، 19 تیر در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha