متخصصان گوارش در یك آزمایش جدید متوجه شدند كه مصرف مواد غذایی حاوی فیبر خوراكی عامل مهمی برای تقویت باكتری‌های مفید روده است.

سلامت نیوز : متخصصان گوارش در یك آزمایش جدید متوجه شدند كه مصرف مواد غذایی حاوی فیبر خوراكی عامل مهمی برای تقویت باكتری‌های مفید روده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشكان در آمریكا در این بررسی‌ها برای 20 مرد شركت كننده میان وعده‌هایی را انتخاب كردند كه حاوی 21 گرم پلی دكستروز یا فیبر ذرت محلول بودند.پس از گذشت دو هفته، پزشكان روی نمونه‌های مدفوع این شركت كنندگان آزمایش كرده و توالی ژنی باكتری‌های زنده موجود در نمونه‌های آزمایشگاهی را بررسی نمودند.

نتایج ارزیابی‌ها نشان داد افزایش فیبر خوراكی در رژیم غذایی روزانه این افراد موجب افزایش تعداد باكتری‌های ضد التهابی در روده آنها شده است. این باكتری‌ها می‌توانند با سندرم التهابی روده مقابله كنند. این آزمایش‌ها هم چنین تاكید كرد كه فیبر خوراكی می‌تواند به افزایش باكتری مفید موجود در ماست و سایر محصولات پروبیوتیك كمك كند.متخصصان آمریكایی تایید كردند كه در صورت استفاده از فیبرهای خوراكی تعداد و رشد و نمو باكتری‌های مفید برای روده و دستگاه گوارش افزایش پیدا می‌كند و روش سودمند و غیرتهاجمی برای مقابله با التهاب‌های روده‌ای است.

این مطالعه به تفصیل در مجله «تغذیه» به چاپ رسیده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha