رییس انجمن رادیولوژی ایران با بیان اینكه كمبود گازهلیوم، مراكز رادیولوژی برخی بیمارستان‌ها را به تعطیلی كشانده است،‌ گفت: وزارت بهداشت تمهیداتی را به منظور واردات گاز هلیوم به كشور اندیشیده است.

سلامت نیوز : رییس انجمن رادیولوژی ایران با بیان اینكه كمبود گازهلیوم، مراكز رادیولوژی برخی بیمارستان‌ها را به تعطیلی كشانده است،‌ گفت: وزارت بهداشت تمهیداتی را به منظور واردات گاز هلیوم به كشور اندیشیده است.

دكتر جلال جلال‌شكوهی در گفت‌وگو با (ایسنا)، ادامه داد: مصرف گاز هلیوم بعضی دستگاه‌های رادیولوژی پایین است و از این مشكلات مصون هستند ولی دستگاه‌های اخیر هر 5 تا 6 ماه یك بار نیاز به تزریق هلیوم دارند.

وزارت بهداشت برای بكارگیری دستگاههای دیجیتال به مراكز رادیولوژی كمك كند

رییس انجمن رادیولوژی ایران در ادامه درباره فیلم‌های رادیولوژی نیز گفت: كشور واردكننده فیلم‌های رادیولوژی است، در این زمینه گاه و بیگاه دچار مشكلاتی شده و در برخی مقاطع با افزایش و یا كمبود فیلم‌های رادیولوژی در كشور مواجه بودیم به گونه‌ای كه این سیر هنوز هم ادامه دارد. البته با ورود دستگاه‌های دیجیتال این امید وجود داشت كه میزان مصرف فیلم‌های رادیولوژی كاهش یابد كه متاسفانه این امر هنوز محقق نشده است.

وی اضافه كرد: یك علت این مسئله آن است كه امكان انتقال تصویر به كمك رایانه و یا لوح‌های فشرده وجود ندارد. اگر وزارت بهداشت و یا بیمه‌ها مساعدت كنند كه این اتفاق بیفتد، صرفه‌جویی ارزی بالایی اتفاق می افتد.جلال‌شكوهی با اشاره به اینكه ذخیره نتایج رادیولوژی بر روح لوح‌های فشرده، علاوه بر رفع وابستگی به فیلم‌های وارداتی رادیولوژی این مزیت را دارد كه می‌توان عكس‌ها را به كمك اینترنت به راحتی برای پزشك معالج ارسال كرد، گفت: پذیرش این مسئله از سوی وزارت بهداشت و سپس آموزش جامعه پزشكی در این خصوص ضروری است.

رییس انجمن رادیولوژی ایران همچنین از تاخیر در اعلام تعرفه‌ها گلایه كرد و گفت:‌ تعرفه رادیولوژی سال گذشته نیز رشد اندكی داشت، برای جبران هزینه‌ها، افزایش حدود 40 درصدی تعرفه‌ها را برای این بخش پیشنهاد می‌كنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha