یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 51763
سلامت نیوز: لانولین كه در رنگ مو و در ماسك پوست به كار می‌رود چیست؟ فواید و مضراتش را برای مو و بدن توضیح دهید.
لانولین یا واكس (wax) پشم گوسفند، یك ماده آب رسان، نرم‌كننده و بسیار قابل جذب می‌باشد كه در پایه كرم‌های آرایشی، ماسك‌های صورت و سایر محصولات بهداشتی، آرایشی به كار می‌رود و تنها مشكل آن بوی نامطبوعش است كه توسط سایر تركیبات استفاده شده در محصولات پوشش داده می‌شود. قابل ذكر است محتوی به نام لانولین (اسم تجاری) هم‌اكنون در بازار وجود دارد كه دارای محصولات دور چشم و كرم صورت و ... می‌باشد كه تنها نام آن لانولین است.

برای از بین برن لکه های قهوه ای در صورت بهتر است ازچه کرم یا دارویی استفاده شود؟
لکه‌های قهوه‌ای روی صورت ممکن است به علت‌های مختلف ایجاد شود، مثلا استفاده طولانی مدت از داروهای ضد بارداری، عدم استفاه از ضد آفتاب و در معرض آفتاب بودن به مدت طولانی، تغییرات هورمونی به علت حاملگی یا یائسگی و ... ایجاد شود. در هر صورت اولین راه پیشگیری و حتی در طی درمان این ضایعات رنگی استفاده از ضد آفتاب می‌باشد. استفاده از کرم‌های بی‌رنگ کننده که با نام‌های مختلف در بازار موجود است و حاوی هیدروکیتون و کوجیک اسید و.... می‌باشد، می‌تواند در استفاد ه طولانی مدت مفید باشد.

 خانمی 33 ساله هستم برای شفافیت پوست با دستگاه چه روشی را پیشنهاد می‌كنید كه كم عارضه باشد.
در صورت تمایل برای استفاده از دستگاه جهت شفافیت پوست خود با توجه به سن‌تان بهترین روش استفاده از دستگاه میكرودرم ابریشن است. این دستگاه با لایه‌برداری میكرونی از پوست بدون هیچ گونه عارضه می‌تواند باعث شفافیت، رفع چروك‌های ریز و سطحی، رفع لك‌های پیگمانتاسیون‌های پوست و در نهایت زیبایی و تازگی و شفافیت پوست شود. این دستگاه با پاشیدن پودر اكسیدآلومینیوم از یكطرف و جمع شدن توسط دستگاه طرف دیگر باعث یك لایه‌برداری یكدست خواهد شد. این روش كاملاً بی‌ضرر در تمامی دنیا مورد قبول می‌باشد. البته مسلماً مهارت پزشك در انجام این كار مهم ضروری است.

 خال‌های قرمز رنگ روی پوست نشانه چیست؟
خال‌های قرمز همان خال‌های عروقی هستند خال (spilz) كه بیشتر در كودكان دیده می‌شود؛ ولی در بالغین نیز وجود دارد و به رنگ قرمز یا قهوه‌‌ای مایل به قرمز و بدون مو می‌باشد و رنگ آن در اثر افزایش عروق ایجاد می‌شود. در صورت بزرگ بودن خال به دنبال ضربه می‌تواند خونریزی كند. معمولاً این خال‌ها منفرد هستند، ولی می‌تواند به صورت متعدد در فردی ظاهر شود. این خال‌ها به طور ناگهانی ظاهر می‌شوند، ولی برخلاف خال‌های ساده تكامل و رشد آن بسیار آهسته است. ولی در هر صورت جهت تشخیص دقیق‌تر بهتر است توسط پزشك معاینه شود.

پوست خشكی دارم و روی صورتم جای جوش مانده است و از شما راهكاری برای از بین بردن این لكه‌ها می‌خواهم.
پوست‌های چرب، استعداد جوش‌زایی بیشتری نسبت به پوست‌های خشك دارند و درمان‌های جوش‌ها در این افراد و استفاده بیش از حد از داروهای ضدجوش می‌تواند این پوست‌ها را به پوست‌های خشك و حساس تبدیل كند. از طرفی با افزایش سن، میزان ترشح چربی پوست كاهش می‌یابد. احتمالاً شما هم جزء چنین افرادی هستید. در درمان جوشگاه پوست‌های خشك در صورتی كه تنها به صورت لك جای جوش‌ها باقی مانده باشد و پوست دچار حفره و اسكار نشده باشد، می‌توان از كرم‌های ضد لك استفاده كرد. اكثر  شركت‌های بهداشتی هم دارای كرم‌ها و هم ژل و لوسیون ضد لك هستند. در صورتی كه مایل به استفاده از اجناس داخلی باشید، می‌توانید از هر محصولی كرم آن را (جهت پوست‌های خشك) استفاده كنید.
 

 من 18 سال دارم و پوستم از سن بلوغ شروع به جوش زدن كرد داروهای زیادی مصرف كردم، اما بعد از قطع دارو جوش‌ها كمتر كه نشد، بیشتر هم شد! پیشنهاد می‌كنید چه دارویی مصرف كنم؟
با توجه به اینكه درمان‌های متفاوتی را جهت جوش‌های خود انجام داده‌اید و نتیجه‌بخش نبوده است، به شما پیشنهاد می‌كنم كه آزمایشات هورمونی و سونوگرافی جهت كیست‌های تخمدانی برای شما انجام شود. در صورت اختلال در هورمون‌ها و یا داشتن كیست‌های متعدد تخمدان‌ها، درمان آنها در كنار درمان جوش‌های صورت می‌تواند نتیجه خوبی به شما بدهد. البته قابل ذكر است كه در بعضی افراد هیچ عامل ایجاد‌كننده‌ای برای جوش‌های صورت پیدا نمی‌شود. معمولاً  این افراد دارای سابقه خانوادگی چنین جوش‌های غیرقابل درمان و شدیدی در خانواده، هستند. درمان این افراد در صورت شدید بودن، غیرقابل درمان بودن و كیستیك بودن جوش‌ها استفاده از داروی آكوتان است كه به علت عوارض خاص خود لازم است حتماً زیر نظر پزشك مصرف شده و همچنین آزمایش‌های لازم قبل و در طی درمان با آن حتماً انجام شود.

از چه ماسكی برای از بین بردن جوش صورت می‌توان استفاده كرد؟
درمان جوش‌های صورت تنها با ماسك امكان‌پذیر نیست. تنها جوش‌های بسیار كوچك و محدود را می‌توان با استفاده از ماسك از بین برد؛ ولی به عنوان درمان كمكی همراه سایر درمان‌ها بسیار مفید می‌باشد به ماسك‌های مختلفی هم می‌توان اشاره كرد. برندهای خارجی موجود در ایران نیز چنین ماسكی را دارند؛ مثلاً ماسك ضدجوش هیمالایا با نام neem قابل دسترسی است كه شما می‌توانید براساس بودجه خود آن را تهیه كنید.

رگ روی دستم ناخوشایند است چكار كنم محو شود؟ دور چشمم حساس شده است و مویرگ‌های نزدیك مژه‌هایم خارش دارد و چروك می‌شود؟
رگ روی دست، درمان خاصی ندارد مگر تزریق چربی زیرپوست به احتمال زیاد شما دچار حساسیت به لوازم آرایشی دور چشم یا هر كرم دور چشم شده‌اید و گاهی تغییر لاك ناخن نیز در بروز حساسیت مؤثر است.

منبع: دنیای سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha