معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور گفت: سال گذشته 432 هزار نفر در مراكز تحت نظارت و مجوز دار سازمان بهزیستی، تحت درمان و آموزش كاهش آسیب های ناشی از اعتیاد قرار گرفتند.

سلامت نیوز : دكتر 'فرید براتی سده' در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد در یك هزار و 830 مركز دولتی و غیر دولتی كه مجوز فعالیت خود را از بهزیستی اخذ كرده اند، به درمان و ترك مواد مخدر و همچنین یادگیری آموزش های كاهش آسیب های اعتیاد پرداختند.

وی با اشاره به یك هزار و 70 مركز درمان سرپایی اعتیاد نیز گفت: دراینگونه مراكز، پزشكان برای فعالیت در زمینه ترك اعتیاد و مسایل پیرامون آن از بهزیستی مجوز دریافت كرده اند.براتی سده ادامه داد: از این تعداد، 900 مركز علاوه بر مجوز قانونی بهزیستی،‌دارای واحد درمان نگهدارنده با متادون یا (ام. ام. تی) هستند كه مجوز خود را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اخذ كرده اند.

وی گفت: اگر وزارت بهداشت در آمارهای خود اعلام می كند كه دو هزار مركز ترك اعتیاد سرپایی در زمینه (ام.ام.تی) دارد،‌50 درصد از آنها متعلق به سازمان بهزیستی كشور است.این مسوول در سازمان بهزیستی كشور گفت: سال گذشته، 200 هزار و 868 نفر در این مراكز ثبت نام و پذیرش شده اند كه این رقم نسبت به سال گذشته با ریزش 30 تا 40 هزار نفری روبه رو بوده است.وی تاكید كرد: سازمان بهزیستی تدابیر اصولی را به منظور نظارت كامل و دقیق برای مراكز ترك اعتیاد خود در بخش های مختلف اندیشیده است.براتی سده ادامه داد: اعمال این تدابیر باعث شده تا این مراكز مجوز دار تمام فعالیت های خود را بر اساس قانون و اساسنامه در زمینه ترك اعتیاد صورت دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha