یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 51775

عضو مركز تحقیقات روانپزشكی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشكی مشهد 160 بیماری از جمله اختلال در عملكرد شناختی، عدم تمركز و فراموشی را از عوارض بروز اختلال در خواب برشمرد .

سلامت نیوز :  دكتر هادی اسد پور با اشاره به اینكه حدود یك سوم عمر انسان در خواب می گذرد و اختلال در خواب نقش مهمی در سلامتی فرد دارد اظهار داشت :‌بر اساس تحقیقات انجام شده در رشته های مختلف پزشكی تاكنون بیش از 160 بیماری و اختلال مرتبط بر اختلال خواب شناخته شده است.

وی ادامه داد:‌ اختلالات خواب علاوه بر اینكه باعث به خطر افتادن سلامت فرد و ایجاد حوادث كار ، ترافیك و تصادفات می شود.اسد پور افزود :‌اختلال در خواب موجب عوارض عصبی روانی از جمله خواب آلودگی ،كاهش دقت در كارهای روزمره ، عدم تمركز و فراموشی به درجات مختلف ، بیدار شدن ناگهانی ازخواب با احساس تنگی نفس و خشكی دهان و حلق، احساس سنگینی سر و سردرد خفیف درساعات اولیه روز ،خواب الودگی ( چرت زدن ) در طول روز و به خاطر نداشتن كیفیت مناسب خواب می شود .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛عضو گروه روانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت :بر اساس تحقیقات انجام شده اختلال در خواب موجب عوارض جسمی از جمله افزایش فشارخون، آریتمی های قلبی ، افزایش اولیه ضربان قلب و سپس كاهش ثانویه ضربان قلب نارسایی احتقانی قلب بیماری عروق كرونر ، درد قفسه سینه درحین خواب، افزایش فشارخون ریوی ،سكته مغزی و دیابت مقاوم به انسولین می شود .

وی درباره روشهای درمانی اختلال خواب اظهار داشت : درتست خواب فعالیت هایی كه درقسمت های مختلف بدن درزمان خواب اتفاق می افتد از جمله امواج مغزی ، حركت چشم ها ، حركات عضلانی ، ثبت تنفس از دهان و بینی و حركات قفسه سینه و شكم ، ثبت خرو پف ، نوار قلب ، حركات پاها و تغییرات وضعیت بدن حین خواب كه بوسیله صفحات گیرنده كوچكی ( الكترود ) كه برروی سرو بدن قرار می گیرد ثبت می شود .

اسد پور گفت : در این تست خواب سطح اكسیژن خون و ضربان قلب بوسیله گیرنده كوچكی از طریق انگشت سنجیده می شود و به طور همزمان فیلمبرداری ازبیمار صورت می گیرد تابا مراحل خواب و وقایع آن تطبیق داده شود و بابررسی حدود 8 ساعت ( حدود 1000 صفحه 30 ثانیه ای ) اطلاعات ثبت شده مشكلات خواب تشخیص و راهكارهای درمانی ارائه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha