یك فوق تخصص خون و آنكولوژی مركز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصص آیت الله موسوی زنجان گفت: پیشگیری از شیوع بیماری های مختلف ژنتیكی هموفیلی در كشور امری ضروری است.

سلامت نیوز : كامبیز داوری در گفت و گو با ایرنا افزود:افراد ناقل بیماری هموفیلی به طور یقین به تولد نوزادان هموفیلی منجر می شود.

وی با اشاره به اینكه اجرای برنامه پیشگیری از تولد نوزادان هموفیلی امری مهم و حیانی در كشور است اظهار داشت: انجام برنامه غربالگری هموفیلی همچون بیماری تالاسمی می تواند به پایش و درمان های بهتر منتهی شود.این فوق تخصص آنكولوژی و خون مركز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان افزود: در زمان حاضر موارد جدیدی از بیماری هموفیلی گزارش و به ثبت می رسد كه در برخی مواقع نیز این مهم مورد غفلت شده و در مراحل پیشرفته تر به مراكز بهداشتی و درمانی مراجعه می كنند.

وی تزریق فاكتور هشت انعقادی خون در بیماران مبتلا به هموفیلی را بسیار مهم و حیاتی دانست و اظهار داشت: این نوع فاكتور به دلیل خون دهی و خونریزی مكرر به بیمار تزریق می شود.داوری با بیان اینكه تزریق فاكتور هشت مشكلاتی جسمی رابرای بیماران به همراه دارد افزود: درتعویض مفاصل و معلولیت ها از جمله عوارض تزریق فاكتور هشت در بیماران است.وی خاطر نشان كرد: بر اساس آمارها از هر چهار هزار مرد یك نفر دچار بیماری هموفیلی كمبود فاكتور هشت می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha