با وجودی كه سالانه افراد بی‌شماری در سراسر جهان به بیماری‌های كلیوی مبتلا می‌شوند اما هنوز بسیاری از مردم درباره این بیماری تا زمانی كه خیلی پیشرفت نكرده است، اطلاعات مفید و ضروری ندارند.

سلامت نیوز : با وجودی كه سالانه افراد بی‌شماری در سراسر جهان به بیماری‌های كلیوی مبتلا می‌شوند اما هنوز بسیاری از مردم درباره این بیماری تا زمانی كه خیلی پیشرفت نكرده است، اطلاعات مفید و ضروری ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بیماری كلیوی نیز مانند بیماری‌ قلبی از جمله بیماری‌های خاموشی است كه در مراحل ابتدایی هیچ علائم یا نشانه‌ای از خود بروز نمی‌دهد.متخصصان كلیه می‌گویند: درواقع این بیماری زمانی نمود پیدا می‌كند كه عملكرد كلیه‌ها كاهش می‌یابد و یا متوقف می‌شود و در این مرحله بیماری خیلی پیشرفت كرده است. به همین دلیل پزشكان همواره سعی دارند با آگاه كردن مردم درباره این بیماری به ویژه راه‌های پیشگیری از آن، شانس مقابله با ناتوانی كلیوی را افزایش داده و در نتیجه احتمال مرگ بیماران را تا حد امكان كاهش دهند.

در این مقاله متخصصان كلیه در كانادا چند توصیه كلیدی برای حفظ سلامت كلیه‌ها ارائه كرده‌اند كه به قرار زیر است:

- حتما فعالیت بدنی داشته باشید و تناسب اندام خود را حفظ كنید.

- سطح قند خون خود را دائم كنترل كنید.

- فشار خون خود را كنترل نمایید.

- تغذیه سالم داشته باشید و وزن خود را همواره چك كنید.

- حتما از مایعات سالم به مقدار فراوان استفاده نمایید.

- سیگار نكشید.

- به صورت خودسرانه و بی‌رویه از داروهای غیرنسخه‌ای نظیر مسكن‌ها مصرف نكنید.

- اگر هر یك از فاكتورهای خطرزا برای سلامت بدن مثل افزایش فشار خون را دارید، حتما برای معاینه فعالیت كلیه‌های خود به پزشك مراجعه كنید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha