دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۷
کد خبر: 51788

اختلال پالپیتیشن یا تپش قلب وضعیتی است كه در آن ضربان قلب نامنظم می‌شود و ریتم عادی تپیدن این عضو حیاتی دچار اختلال می‌گردد.

آیا شما هم دچار تپش قلب می‌شوید؟
سلامت نیوز : اختلال پالپیتیشن یا تپش قلب وضعیتی است كه در آن ضربان قلب نامنظم می‌شود و ریتم عادی تپیدن این عضو حیاتی دچار اختلال می‌گردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این عارضه در برخی موارد می‌تواند نشان‌دهنده یك مشكل قلبی _ عروقی جدی و خطرناك‌تر باشد اما در موارد دیگر تقریبا خطری ندارد.

كارشناسان انستیتو ملی قلب، ریه و خون در امریكا در این مقاله تاكید كردند هر نوع تپش قلب پیش‌بینی نشده و جدید باید تحت معاینه پزشك متخصص قرار بگیرد.بروز این اختلال می‌تواند علائم متفاوتی داشته باشد. برای مثال ابتلا به یك مشكل قلبی جدی مانند آریتمی قلبی (ضربان نامنظم قلب) و یا ابتلا به ناراحتی‌ها و مشكلاتی چون از دست رفتن آب بدن (دی هیدراته شدن)، تب،‌ اختلالات تیروئیدی، كم‌خونی، كاهش فشار خون و یا كاهش قند خون می‌تواند از عوامل موثر در بروز پالپیتیشن باشند. همچنین مواجهه با محرك‌های احساسی شدید و ایجاد احساساتی چون اضطراب، استرس و ترس در بروز تپش قلب موثر است.علاوه بر این‌ها، عوامل دیگری چون انجام فعالیت بدنی و حركات ورزشی شدید و سنگین، تغییرات در سطح هورمون‌ها در اثر حاملگی، قاعدگی یا یائسگی و نیز مصرف مواد خوراكی خاصی چون نوشابه‌های الكلی و یا برخی از داروها و مكمل‌ها در بروز پالپیتیشن قلب نقش دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha