مراسم بزرگداشت روز زن و گرامیداشت تولد حضرت فاطمه زهرا (س ) ازسوی کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی در سالن اجتماعات بیمارستان خاتم الانبیاء زاهدان برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر صالحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این مراسم به بحث سلامت مادران دراستان پرداخت و گفت: بیشترین درصد مرگ و میر مادران در کشور مربوط به استان ما است که سعی شده با تدابیر زیادی این آمار روز به روز کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت سلامت زنان دراستان درسال گذشته بهبود یافته و تلاش می شود زایمان‌ها به صورت بهداشتی انجام شود. در سال گذشته با کمک خیرین سعی شده در روستاها برای انجام زایمان بهداشتی حتی کرایه ماشین مادران باردار هم پرداخت شود.

دکتر صالحی افزود : با تلاش پرسنل پزشکی بهداشتی در سیل اخیر جنوب استان سیستان و بلوچستان، حتی یک مادر باردار هم دچار مشکل نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی زاهدان خاطرنشان کرد: نسبت قابل توجه پرسنل علوم پزشکی زنان هستند. به طوری كه 520 پرستار، 58 عضوهیات علمی، 58 کارشناس بهداشتی و 40 درصد پزشکان عمومی دراستان را زنان تشکیل می دهند و درفعالیتهای خود همیشه موفق بوده‌اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha