معاون غذا سازمان غذا و دارو در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر كاهش كیفیت محصولات غذایی با گران شدن قیمت مواد غذایی گفت: پایش‌های وزارت بهداشت در مورد مواد غذایی به صورت مستمر در حال انجام است و كیفیت مواد غذایی كاهش نیافته است.

سلامت نیوز : معاون غذا سازمان غذا و دارو در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر كاهش كیفیت محصولات غذایی با گران شدن قیمت مواد غذایی گفت: پایش‌های وزارت بهداشت در مورد مواد غذایی به صورت مستمر در حال انجام است و كیفیت مواد غذایی كاهش نیافته است.

دكتر بهروز جنت در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: صنایع غذایی كشور در تلاشند كه برند خود را حفظ كنند در نتیجه كیفیت محصولات خود را كاهش نمی‌دهند.وی افزود: هر محصول غذایی كه تولید می‌شود برای عرضه به بازار باید تاییدیه مسول فنی را داشته باشد. به این ترتیب تولیدكنندگان مواد غذایی نمی‌توانند از حداقل ضوابط و مقررات عدول ‌كنند.جنت تاكید كرد: پایش‌های معاونت غذا سازمان غذا و دارو در مورد محصولات غذایی به صورت مستمر انجام می‌شود. معمولا افراد مایلند تفكرات ذهنی‌ خود را بیان كنند و می‌گویند طبیعی است كه با گران شدن قیمت مواد غذایی، كیفیت محصولات غذایی كاهش یابد و پس از آن نیز می‌گویند كه این كاهش كیفیت اتفاق افتاده است.وی افزود: این درحالی است كه اكنون اغلب صنایع غذایی كشور در تلاشند كه برند خود را بین‌المللی كنند و به فكر صادرات به كشورهای دیگر هستند. در مجموع صنایع غذایی ایران جزو صنایع خوب و با كیفیت كشور محسوب می‌شوند.

اساسنامه مركز تحقیقات حلال آماده شد

معاون غذا سازمان غذا و دارو همچنین درباره مركز تحقیقات حلال نیز به ایسنا، گفت: اساس‌نامه مركز تحقیقات حلال آماده و به وزیر بهداشت ارسال شده است. تمهیدات بودجه‌ای آن نیز از طریق معاونت راهبردی ریاست جمهوری در حال پیگیری است.به گفته وی، این مركز تحقیقات حلال تلاش می‌كند كه مباحث كارشناسی فرآورده‌های خوردنی، آشامیدنی، آرایشی – بهداشتی و دارویی در حوزه حلال را انجام دهد و به عنوان كارشناس، خدمت مراجع عرضه كند. به این ترتیب مباحثی كه در آن شك وجود دارد به صورت علمی بررسی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha