دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 51818

سلامت نیوز : افرادی كه در گرمای تابستان مجبور هستند زمان زیادی را در بیرون از خانه و در فضای باز بگذرانند بیش از دیگر افراد باید مراقب سلامتی قلب خود باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ افرادی كه در طول تابستان زمان زیادی را در فضای باز می‌گذرانند و در معرض نور مستقیم خورشید هستند باید بیشترمراقب سلامت قلب خود باشند و از گرمازدگی پیشگیری كنند.گرمای تابستان باعث می شود تا فشار بیشتری به خصوص هنگام فعالیت كردن به قلب وارد شود. فعالیت و گرمی هوا، دمای داخلی بدن را افزایش می‌دهد كه با بالا رفتن رطوبت تحمل شرایط سخت‌تر خواهد شد.

به گفته پزشكان این دانشگاه، گرمای هوا باعث می شود تا خون بیشتری به دیگر سلول‌های پوستی فرستاده شود كه به كاهش جریان خون در ماهیچه‌ها منجر می شود و در نتیجه ضربان قلب را بالا می‌برد.هنگامی كه با علائم بیماری گرمازدگی از جمله ضعف بدن، سردرد، حالت تهوع و گرفتگی عضله روبرو شدید سعی كنید فعالیت خود را كنار بگذارید و خود را از معرض مستقیم آفتاب دور كنید. همچنین مقدار زیادی آب بنوشید و با آب خنك استحمام كنید اما در صورتی كه این علائم تا 30 دقیقه بهبود نیافت به پزشك مراجعه كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha