معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: کارهای پژوهشی مهم را از دانشگاههای علوم پزشکی می خریم و از این به بعد در فاز نیمه صنعتی هم با محققان قرارداد می‌بندیم.

سلامت نیوز : مصطفی قانعی در گفت‌وگو با فارس ؛ در مورد اقدامات صورت گرفته وزارت بهداشت برای ترویج پژوهشهای کاربردی اظهار داشت: قرار است با دانشگاه‌‌های علوم پزشکی برای انجام پژوهش‌هایی که منجر به محصول می‌شود قرارداد ببندیم و تاکنون فراخوان هم داده‌ایم که هر کس می‌تواند لیست مورد نیاز اعلام شده وزارت بهداشت را تامین کند، برای قرارداد مراجعه کند.

وی ادامه داد: ولی الان علاوه بر آن با دانشگاه‌هایی که خارج از فهرست ما دست به کارهای پژوهشی مهمی زده بودند نیز وارد قرارداد شدیم و این کار از یک ماه پیش آغاز شده است.قانعی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال با دانشگاه علوم پزشکی زنجان قرارداد 8 نانو دارو بسته شده و امروز با دانشگاه علوم پزشکی تبریز قراردادی بسته می‌شود و در نهایت با همه محققانی که روی یک محصول مفید برای کشور کار می‌کنند از طریق دانشگاه علوم پزشکی‌‌شان وارد قرارداد می‌شویم و از آنها حمایت مالی می‌کنیم که محصول منجر به تولید شود.

وی همچنین گفت: قبلًا فقط با افرادی که در تحقیقات به مرحله پایلوت رسیده بود و فاز آزمایشگاه را تمام کرده و آماده فاز صنعتی بود قرارداد می‌بستیم ولی اکنون کار را در یک مرحله عقب بردیم و با افرادی که وارد فاز نیمه‌صنعتی می‌شوند هم قرارداد می‌بندیم. دلیل این امر این است که باید تعدادی محقق را در دانشگاه پرورش دهیم تا رشد کنند و بتوانیم از دانش آنها بهره ببریم.

معاون وزیر بهداشت افزود: حسن دیگر این کار این است که بعضی از محصولاتی که در دانشگاه‌ها روی آن تحقیقات انجام می‌شود لب مرز دانش است تا الان کارها بیوسمیلار بود (یکبار در دنیا تولید شده بود) ولی در این عرصه اگر کارهایی نویی باشد که توجیه علمی و اقتصادی داشته باشد کارهای جدیدی را هم از دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌خریم.وی تاکید کرد: با این روشی که معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در پیش گرفته هم سرعت در تحقیقات بالا می‌رود و هم پژوهش‌‌ها در جهت نیازهای کشور انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha