دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 51828

معاون سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: قبل از شروع مبارزه با لوازم آ‌رایشی و بهداشتی قاچاق حدود ۷۰ درصد لوازم مصرفی مردم قاچاق بود که حالا به حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است اما کماکان از نظر رشد مصرف لوازم آ‌رایشی جزو ۳ کشور اول دنیا هستیم.

سلامت نیوز : بهروز جنت در گفت و گو با فارس، افزود: برای مبارزه با لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیر مجاز در کشور مهمترین برنامه سازامان غذا و دارو درج برچسب اصالت روی لوازم و مواد مورد تأیید وزارت بهداشت است که تا پایان امسال روی اکثر این لوازم درج می‌شود.

وی گفت: با درج برچسب اصالت روی لوازم آرایشی و بهداشتی به زودی 75 میلیون ایرانی بازرس وزارت بهداشت می شوند.معاون امور غذا و مواد آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این پرسش که میزان لوازم آ‌رایشی و بهداشتی قاچاق به کل این لوازم در کشور چیست، گفت: این آمار را باید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کند و ما آمار دقیقی در این مورد نداریم.

جنت افزود: قبل از اینکه مبارزه با لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق شروع شود در چند سال گذشته 60 تا 70 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی مردم قاچاق بود ولی با اینکه آمار دقیق نداریم فکر می‌کنیم که این میزان به حدود 50 درصد کاهش پیدا کرده است.وی گفت: هنوز کشور ما جزء 3 کشور دارای بیشتری رشد مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی است.

وی درباره عوارض مصرف لوازم آرایشی غیر مجاز گفت: بسیاری از بیماریهای پوستی، سوختگی پوست ناشی از مصرف همین لوازم است و بسیاری از این اقلام مانند رژ لب و خط چشم به علت بالا بودن میزان سرب و آرسنیک در آنها و تماس با مخاط چشم خطرناک هستند.جنت درباره خطر بلع این مواد سمی برای جنین زنان باردار گفت:‌بستگی به دوز مصرف دارد ولی خطرات آن در حد نگران کننده نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha