مصرف شیر کم چرب، دوغ و ماست‌های پروبیوتیک بهترین مواد مغذی برای مقابله با آلاینده‌ها هستند که بهتر است خصوصا در هنگام مواجهه با آلودگی هوا، به میزان بیشتری در رژیم غذایی گنجانیده شود.

سلامت نیوز : مصرف روزانه و منظم شیر و سایر فرآورده‌های لبنی با تاثیری که بر بافت‌های مخاط تنفسی فوقانی دارد، سبب کاهش التهاب و تاثیرات مخرب آلاینده‌ها بر بدن می‌شود. عضو انجمن تغذیه ایران گفت: مصرف شیر کم چرب، دوغ و ماست‌های پروبیوتیک بهترین مواد مغذی برای مقابله با آلاینده‌ها هستند که بهتر است خصوصا در هنگام مواجهه با آلودگی هوا، به میزان بیشتری در رژیم غذایی گنجانیده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ اسفندیار افشون در رابطه با تاثیر کمبود ویتامین D در مواقع آلودگی ادامه داد: در روزهایی که میزان آلودگی هوا افزایش می‌یابد، پوست بدن توانایی کمتری برای جذب ویتامین D دارد و افرادی که کمبود کلسیم دارند، بیشتر در معرض خطر آلودگی با سرب قرار می‌گیرند. این کار‌شناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: شیر و لبنیات به دلیل دارا بودن فسفر، منیزیم و کلسیم، در هنگام آلودگی سبب خنثی شدن تاثیر منفی سموم می‌شود که بر همین اساس، مصرف روزانه دو تا سه واحد کم چرب از این مواد توصیه می‌شود.

سیب باعث خروج کامل سرب از بدن می‌شود

افشون در ادامه گفت: میوه سیب به دلیل دارا بودن «پکتین»، می‌تواند سبب خروج کامل سرب از بدن شود و به صورت سد دفاعی محکمی در مقابل این آلاینده عمل کند. وی در رابطه با سایر منابع غنی از پکتین گفت: پرتقال، لیمو، گریپ فروت، توت فرنگی، هویج و غلات سبوس دار نیز علاوه بر سیب حاوی این ماده غذایی هستند که توصیه می‌شود در هفته، پنج بار استفاده شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha