سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۳
کد خبر: 51859
سلامت نیوز : سوزش سردل دائمی و عفونت مجرای ادراری به طور معمول مشکل ساز است. اما آیا می دانید بیشتر این بیماری ها به عواملی بستگی دارد که به راحتی می توان از آن پیش گیری کرد.برای کسب اطلاعات بیشتر به مطلبی از سایت «prevention» توجه کنید.

 نفخ کردن: نتایج بررسی ها نشان می دهد درصد بالایی از مردم به سوربیتول،نوعی شیرین کننده طبیعی که به آدامس و آب نبات فاقد شکر افزوده می شود، حساسیت دارند. حساسیتی که سوربیتول به وجود می آورد، نفخ و شکم درد است. این ماده، گاز طبیعی بدن را که از طریق باکتری روده ای به گاز هیدروژن تبدیل می شود ۲برابر می کند. با جایگزین کردن آدامس فاقد سوربیتول، این علایم در عرض ۷۲ ساعت از بین می رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ عفونت بی وقفه مجرای ادراری: کفش های پاشنه بلند علاوه بر مضربودن برای کف پا به مثانه نیز آسیب وارد می کند زیرا پاشنه های بلند باعث کج شدن لگن به سمت جلو می شود و در نتیجه خمیدگی زیادی در قسمت پایین کمر ایجاد می شود که روی عصب های حسی موجود درستون فقرات فشار وارد می کند. با فشار واردشدن به عصب عملکرد مثانه تحت تاثیر قرار می گیرد و تخلیه کامل ادرار سخت می شود. ادرار باقی مانده نیز باعث تکثیر باکتری می شود. بهترین راه حل این است که از کفش های پاشنه بلند تنها در مواقع خاص استفاده کنید و در بقیه روزها کفش پاشنه کوتاه بپوشید.

سوزش سردل: لباس های تنگ که به قسمت دور کمر فشار وارد می کند باعث منقبض شدن معده و ورود اسید به مری می شود که باعث سوزش سردل در فرد می شود. برای پیشگیری سعی کنید، لباس های گشاد بپوشید. اگر لباستان تنگ است باید بلافاصله پس از رسیدن به منزل، لباستان را عوض کنید و به مدت ۳۰دقیقه فعالیت هایی مانند راه رفتن، جارو زدن یا هر نوع فعالیتی که باعث صاف ماندن بدن می شود، انجام دهید تا معده تخلیه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha