یک جراح ارتوپدی با بیان این كه گودی کمر در زنان شایع‌تر است، گفت: در ایران به دلیل عدم مراقبت بعد از زایمان، وزن زیاد، کم تحرکی و بی‌تحرکی، میزان گودی کمر در زنان افزایش یافته است.

 سلامت نیوز :یک جراح ارتوپدی با بیان این كه گودی کمر در زنان شایع‌تر است، گفت: در ایران به دلیل عدم مراقبت بعد از زایمان، وزن زیاد، کم تحرکی و بی‌تحرکی، میزان گودی کمر در زنان افزایش یافته است.

دکتر سید محسن سعادت جو در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به علل گودی کمر گفت: در بزرگسالی اسپاسم و دیسک کمر از علل گودی کمر شناخته می‌شوند. گودی کمر به حرکات شدید که موجب تغییر حالت کمر به بالای 140 درجه است، گفته می‌شود.این فلوشیپ جراحی‌های ترمیمی و میکروسکوپی اندام با اشاره به تغییر حالت کمر در سنین رشد اظهار کرد: در سنین رشد جوانان باید ستون فقرات را در حالت نرمال و معمولی نگه دارند و درصورتی که بیش از حد به عقب خم بشوند گودی کمر در آنها ایجاد می‌شود همچنین خانواده‌ها نیز باید توجه بیشتری به حالت نشستن و ایستادن فرزندان خود داشته باشند.

پیشگیری از گودی کمر در سنین جوانی با استفاده از کمربندهای طبی

دکتر سعادت جو درخصوص استفاده از کمربندهای طبی اظهار داشت: کمربندهای مناسب در سنین نوجوانی و جوانی می تواند از گودی کمر پیشگیری کند اما در سنین بزرگسالی کمکی نمی‌کند و مناسب نیست.وی با اشاره به راههای درمان گودی کمر گفت: برای تشخیص گودی کمر بعد از معاینه‌های دقیق و انجام رادیوگرافی معمولا کرستهای طبی تجویز می‌شود.این جراح ارتوپدی در ادامه تصریح کرد: برای درمان گودی کمر معمولا ورزشهای مخصوصی داده می شود و اگر گودی کمر در بزرگسالی ایجاد مشکل کند از فیزیوتراپی استفاده می‌شود در صورتی که هیچ کدام از این روش‌ها فایده‌ای نداشت عمل جراحی صورت می گیرد.

این فلوشیپ جراحی‌های ترمیمی و میکروسکوپی اندام در خصوص راههای پیشگیری از گودی کمر اظهار کرد: اضافه وزن یکی از دلایل مهم و عمده‌ی ایجاد گودی کمر است افرادی که گودی کمر دارند باید وزن اضافه خود را کاهش دهند و به تقویت استخوان‌های شانه و لگن بپردازند که انجام حرکات ورزشی، نشستن و ایستادن‌های مناسب می تواند از راههای کاهش گودی کمر به شمار بیاید.وی با اشاره به اقداماتی که گودی کمر را تشدید می‌کند،گفت: گودی کمر معمولا در سنین پایین رخ می دهد. انجام کارهای کمری، کشیدگی، ضربه به ستون فقرات و بد ایستادن می‌تواند گودی کمر را ایجاد و به آن شدت ببخشد.

پوکی استخوان عامل اصلی گودی کمر گودی کمر در زنان شایع است

این جراح ارتوپدی با اشاره به تاثیر پوکی استخوان بیان کرد: پوکی استخوان در مراحل اولیه از عوامل ایجاد کننده گودی کمر به شمار می آید و اغلب افرادی که دارای پوکی استخوان هستند به گودی کمر نیز گرفتار می شوند.وی با اشاره به گودی کمر و پوکی استخوان در سنین بالا بیان کرد: در سالمندان نیز گودی کمر وجود دارد که می تواند به دلیل اضافه وزن باشد و یا اینکه این بیماری از سنین پایین همراه آنها بوده است.دکتر سعادت جو در پایان خاطرنشان کرد: برای درمان انجام فیزیوتراپی، تقویت عضلات شکم، شانه و لگن همچنین اصلاح وضعیت نشستن و در مرحله نهایی انجام عمل جراحی توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha