چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 51930

تابستان امسال كارشناسان و پزشكان اتحادیه كنترل و پیشگیری از دیابت در گروه سلامت "یونایتد هلت" آمریكا یادآور شدند كه بیماران دیابتی بیش از افراد سالم در معرض خطر ابتلا به مشكلات و بیماری‌های ناشی از افزایش دمای هوا هستند و به منظور آن كه در این فصل، دچار مشكل جدی نشوند باید چند توصیه ضروری را به كار بندند.

هفت توصیه ضروری برای بیماران دیابتی در فصل گرما
سلامت نیوز : تابستان امسال كارشناسان و پزشكان اتحادیه كنترل و پیشگیری از دیابت در گروه سلامت "یونایتد هلت" آمریكا یادآور شدند كه بیماران دیابتی بیش از افراد سالم در معرض خطر ابتلا به مشكلات و بیماری‌های ناشی از افزایش دمای هوا هستند و به منظور آن كه در این فصل، دچار مشكل جدی نشوند باید چند توصیه ضروری را به كار بندند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دنین ووجتا معاون ارشد و مسول ارشد امور بالینی در این اتحادیه خاطرنشان ساخت: بیماران دیابتی برای پیشگیری از مشكلات و امراض جدی ناشی از گرم شدن هوا، باید مراقبت‌های بیشتری انجام دهند چون دیابت می‌تواند به توان بدنی این بیماران در رابطه با فرآیند تعریق آسیب برساند و نیز عواملی چون گرما و رطوبت هوا ممكن است به شیوه‌ای خطرناك توان جسمی این بیماران را در تنظیم قند خون، كاهش دهد.

این كارشناسان تاكید دارند بیماران دیابتی در فصل گرما حتما توصیه‌های زیر را انجام دهند:

- قند خون خود را به دفعات بیشتری كنترل كنید چون فعالیت در هوای گرم تاثیر چشمگیری روی نیازهای انسولینی بدن دارد. بنابراین اطلاع بیشتر و دقیق‌تر از وضعیت قند خون در طول روز برای این بیماران ضروری است.

- حتما از خود در برابر آفتاب سوختگی محافظت كنید. آفتاب سوختگی در هر شرایطی مضر است اما برای بیماران دیابتی خطرناك‌تر است چون این فرآیند پوستی می‌تواند باعث افزایش قند خون شود.

- آب زیاد بنوشید و میزان مایعات بدن خود را در سطح مطلوبی نگه دارید. از دست دادن آب زیاد، ‌استرس بیشتری به بدن وارد می‌كند و تاثیر نامطلوب روی میزان قند خون دارد.

- بدن خود را خنك نگه دارید. حتی‌المقدور برای انجام كارهای خود در فضاهای خنك‌تر قرار بگیرید و در محیط‌هایی كه وسیله تهویه هوا دارند، ورزش كنید.

- در گرمای زیاد از مصرف كافئین خودداری كنید چون این ماده خطر كم شدن آب بدن را تشدید می‌كند.

- داروها و مكمل‌های خود را حتما در جای خنك نگهداری كنید و هرگز آنها را در تماس مستقیم با نور خورشید قرار ندهید. گرما و آفتاب كارآیی این داروها و مكمل‌ها را دستخوش تغییر می‌كند و پیامدهای خطرناكی می‌تواند داشته باشد.

- از علائم گرمازدگی شامل تعریق شدید، گرفتگی‌های عضلانی، خستگی مفرط، ضعف، سرگیجه، سردرد، تهوع و استفراغ و بی‌حالی به دقت مطلع شوید و در صورت مشاهده هر یك از علائم سریعا به پزشك مراجعه كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha