یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5194

در سازمان نظام پزشكی وزارت بهداشت هیچ كس ادعایی در خصوص انرژی درمانی نكرده است.

دكتر جمشیدی معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشكی در كتفگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در مورد انرژی درمانی و حتی  راجع به طب های مكمل هنور هیچ گونه ادعایی در سازمان نظام پزشكی و وزارت بهداشت ثبت نشده و این گونه درمان ها صحت علمی  ندارد فقط طب مكمل را در جامعه داریم كه ابعاد آن مشخص شده است اما در خصوص انرژی درمانی هرگونه تخلفی از سوی افراد صورت بگیرد  طبق قانون با متخلف برخورد خواهد شد.
وی ادامه داد: هیچ پزشكی حق ندارد به عنوان مدعی انرژی درمانی به درمان بیماریهای افراد بپردازد و وزارت بهداشت به تازگی علیه مدعیان  انرژی درمانی اعلام جرم كرده است و هر كس در این زمینه ادعایی دارد باید آن را ثابت كند.
**** 80 درصد خدمات بستری مردم در بیمارستانهای دولتی  ارائه می شود
بودجه‌ای كه به بیمارستانهای دولتی اختصاص داده شده است كفایت  امور بخش دولتی را نمی كند.
دكتر جمشیدی در خصوص تعرفه های بخش دولتی گفت: پارسال 120 درصد افزایش درآمد اختصاص به درآمد بیمارستانهای دولتی اختصاص داده شده اما به دلیل پاینی بودن تعرفه ها مجبور به برداشت متمم بودجه در حوزه سلامت شدیم  و مجلس 530 میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان كمك كرد.
وی افزود: طبق قانون برنامه چهارم توسعه باید سهم مردم در پرداخت  هزینه های درمانی به 30 درصد برسد كه این مقدار هم اكنون در جامعه 60 درصد است در صورتیكه در درجه اول باید فشار را بیمه ها تحمل كنند نه مردم.
وی تصریح كدر: اگر نتوانیم هزینه های بیمارستانهای دولتی را تأمین  كنیم طبیعتاَ هزینه هایی كه مردم متحمل می‌شوند بیشتر می شود  زیرا به بخش خصوصی رو می آورند.
وی تأكید كرد: سازمان نظام پزشكی با وزارت بهداشت هم زبان است و باید سرانه درمان افزایش پیدا كند تا بتوانیم مشكلات حوزه سلامت به خصوص بیمارستاهای دولتی را برطرف كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha