اختلاف وزارت بهداشت، بیمه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد درصد افزایش تعرفه های درمانی باعث تاخیر در تصویب و اعلام تعرفه های درمانی شده است.

تاخیر در تعیین تعرفه های درمانی به دلیل اختلاف وزارت بهداشت با وزارت تعاون، کار و رفاه و بیمه ها
سلامت نیوز : اختلاف وزارت بهداشت با سازمان های بیمه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دلیل تاخیر در اعلام تعرفه های درمانی است. دکتر مراد هاشم زهی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این مطلب به خراسان گفت: اختلاف وزارت بهداشت، بیمه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد درصد افزایش تعرفه های درمانی باعث تاخیر در تصویب و اعلام تعرفه های درمانی شده است.

به این ترتیب که وزارت بهداشت برای اجرای طرح هایی نظیر ممنوعیت اشتغال همزمان اعضای هیئت علمی در بیمارستان های دولتی و خصوصی و واقعی شدن تعرفه های درمانی، تفاوت میان تعرفه های دولتی و خصوصی را کاهش داده است و به دنبال نزدیک کردن این تعرفه ها به یکدیگر است از طرفی باید مابه التفاوت افزایش تعرفه ها را بیمه ها تقبل کنند تا فشار به مردم تحمیل نشود و از سوی دیگر وزارت تعاون، کار و رفاه و بیمه ها نیز به دلیل محدودبودن اعتبارات زیربار پذیرش درصد پیشنهادی افزایش تعرفه ها نمی روند. وی افزود: به همین دلیل نیز تشکیل شورای عالی بیمه برای تعیین این تعرفه ها به تعویق افتاده است. عضو کمیسیون بهداشت با اشاره به این که تاخیر در اعلام تعرفه ها به نابه سامانی در خدمات درمانی و افزایش خودسرانه تعرفه ها از سوی برخی مراکز درمانی منجر می شود گفت: این مسئله به ضرر و زیان بیمارستان ها و افت کیفیت خدمات درمانی نیز منجر می شود که نارضایتی بیماران از پیامدهای آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha