یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5195

اضطراب و وسواس منجر به بیماری های پرخوری عصبی و بی اشتهایی عصبی می شود كه میزان این دو بیماری در خانم ها بیشتر از آقایان دیده می شود.

دكتر وحید ایروانی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: افرادی كه تصور غلطی از بدن خود دارند دارای افكار مزاحم هستند كه این افكار باعث می شود فرد در عین حال لاغری احساس چاقی  داشته باشد و در این صورت فرد یا غذا نمی خورد یا اگر هم بخورد با اسهال و استفراغ عمدی سعی در جبران آن دارد.
وی ادامه داد: فردی كه این افكار مزاحم را دارد در واقع یك جور وسواس نخوردن در وی بوجود می آید. در مورد بیماری های بی اشتهایی عصبی این مورد صادق است و در كشورهای غربی بیشتر به چشم می خورد.
وی تصریح كرد: فردی كه دچار بی اشتهایی عصبی می شود آنقدر به نخوردن ادامه می دهد تا تمام عضلات و پوست وی از بین می رود و حتی در كشورهای آمریكایی باعث مرگ و میر بالایی در جمعیت می شود.
وی گفت: برای این بیماری ها درمان دارویی و رفتار درمانی توصیه می شود.
وی ادامه داد: هیپوتالاموس در مغز اشتها و سیری را كنترل می كند و در ایران بی اشتهایی عصبی آن هم در خانم ها زیاد دیده می شود اما به همان نسبت خانم هایی هستند كه احساس ضعف می كنند و به پرخوری روی می آورند.
وی گفت: عادت خوردن یا نخوردن تحت تاثیر ژنتیك و عامل های عادت رفتاری زیاد دیده می شود كه برای پیشگیری می توان به روان شناس و متخصص اعصاب و روان مراجعه كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha