چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 51965

محققان آمریکایی در تحقیقات تازه خود دریافتند که پیاده‌روی منظم باعث کاهش احتمال ابتلای افراد به بیماری دیابت نوع دوم می‌شود.

سلامت نیوز :محققان دانشگاه واشنگتن گفتند: خطر ابتلا به دیابت نوع دوم در افرادی که روزانه به طور منظم پیاده روی می‌کنند، کاهش می‌یابد.

در این تحقیقات آمده است: سازمان‌های پزشکی توصیه می‌کنند که مسافت پیاده روی روزانه افراد کمتر از ۱۰ هزار قدم قدم نباشد و اگر هر مایل را برابر با ۲هزار  قدم حساب کنیم بنابراین باید افراد روزانه معادل پنج مایل پیاده روی کنند.این تحقیقات افزود: خطر ابتلا به دیابت نوع دوم در افرادی که بیشترین پیاده روی را در طول تحقیقات داشتند نسبت به آنهایی که کمترین پیاده روی را داشتند، 29 درصد کاهش یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ تحقیقات نتایج به دست آمده را این گونه تفسیر کرد که هر نوع فعالیت بدنی مثل پیاده روی به کاهش وزن و کاهش شاخص توده بدن "BMI" کمک می‌کند که هر دو از مهمترین فاکتورهایی است که در ابتلا به بیماری قند نقش ایفا می کنند.بر اساس این تحقیقات، پیاده روی می‌تواند میانگین عفونت در بدن را کاهش دهد و روند جذب گلوکز را بهبود بخشد که این وضعیت در نهایت خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

دیابت را بر حسب علت ایجاد بیماری به دو گروه دیابت نوع اول و دوم تقسیم می‌کنند. دیابت نوع اول یا دیابت نوجوانان در نتیجه تخریب نابجای سلول‌های مولد انسولین به وسیله دستگاه ایمنی بدن رخ می‌دهد.این بیماران مجبورند از همان ابتدا با تزریق انسولین خارجی کمبود این هورمون را در بدن رفع کنند و قند خود را در حالت عادی نگه دارند.

دیابت نوع دوم یا دیابت بزرگسالان معمولاً در میانسالی بروز می‌کند و زمینه ارثی در ایجاد آن دخیل است. این نوع دیابت به علت مقاومت پیدا کردن سلول‌های بدن به انسولین رخ می‌دهد و علاجی ندارد اما کارهای مختلفی می‌توان برای اداره درمانی و نیز پیشگیری از آن انجام داد.

کنترل دقیق دیابت و طبیعی‌کردن قند خون در هر دو نوع این بیماری می‌‌تواند باعث جلوگیری از بروز عوارض درازمدت تهدید کننده حیات ناشی از آن شود و عمر طبیعی بیماران را تضمین کند.دیابت نوع دوم بسیار شایع‌تر از دیابت نوع اول است به طوری که 90 تا 95 درصد بیماران به نوع دوم دیابت مبتلا هستند.

سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که میزان مرگ و میر افراد دیابتی تا سال 2030 میلادی افزایش یابد.این سازمان تعداد افراد مبتلا به دیابت در جهان را بیش از 346 میلیون نفر اعلام کرده و گفته است: پیروی از رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، وزن مناسب و خودداری از مصرف دخانیات به جلوگیری از ابتلا به بیماری دیابت کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha