تلفات طوفان و موج گرمای شدید در آمریکا در چند روز اخیر به دستکم 19 نفر افزایش یافته است و حدود دو میلیون نفر همچنان برق ندارند.

سلامت نیوز :مرکز هواشناسی آمریکا اعلام کرد: موج گرما همچنان در بخش بزرگی از شرق و مرکز آمریکا همراه با افزایش درجه حرارت به میزان هشت درجه بالاتر از میانگین طبیعی آن در این فصل ادامه دارد.

این مرکز هشدار داد که گرمای شدید همراه با افزایش زیاد رطوبت به افزایش خطرناک درجه حرارت بین 40 تا 43 درجه در مناطقی نظیر مینیاپلیس، شیکاگو، کانزاس سیتی وسنت لوئیس منجر خواهد شد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ طوفاق شدید جمعه شب باعث قطع برق چهار میلیون نفر شد و هنوز یک میلیون و 800 هزار نفر از آنها برق ندارند.

116 هزار نفر در منطقه شیکاگو همچنان از برق محروم هستند و رئیس شرکت ملی برق آمریکا گفته است که وصل شدن جریان کامل برق حدود یک هفته طول خواهد کشید.بسیاری از جشن ها بویژه آتش بازی روز استقلال آمریکا که مصادف با چهارم ژوئیه است، در مریلند، ایندیانا و کلورادو لغو شده است و افزایش درجه حرارت همراه با خشکسالی زیان ها و آتش سوزیهای ویرانگری را به همراه آورده و دو کشته برجای گذاشته است.یک کارشناس هواشناسی در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان درباره خطر طوفان های جدید هشدار داده و پیش بینی کرده است که افزایش درجه حرارت و طوفانها در امروز چهارشنبه ادامه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha