عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ وقتی گرانی بیش از حد، مردم را آزار می‌دهد و تعرفه‌های خدمات پزشکی واقعی نمی‌شود و با تأخیر اعلام می‌شود نمی‌توان فقط به وجوه دریافتی غیر قانونی برخی پزشکان ایراد گرفت.

نمی‌توان با وجود گرانی‌ها فقط به وجوه غیر قانونی پزشکان ایراد گرفت
سلامت نیوز : مراد هاشم زهی در گفت و گو با فارس، افزود: یکی از مهمترین مشکلاتی که اکنون نظام سلامت کشور را درگیر کرده، تأخیر در اعلام تعرفه‌های پزشکی است، مسئله مهم دیگر این است که تعرفه‌ها هنوز واقعی نشده‌اند که تبعات بسیار ناخوشایندی را در ارائه خدمات به مردم به وجود آورده است.

وی گفت: اصلاح این مسائل از جمله مواردی است که در اولویت رسیدگی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم است. ضمن اینکه باید فاصله تعرفه‌های پزشکی بخش دولتی و خصوصی که اکنون بسیار زیاد است به حداقل ممکن برسد و حتی در صورت امکان حذف شود تاانگیره پزشکان برای ماندن در مراکز بهداشتی و درمانی دولتی حفظ شود.عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: ایده آل این است که رابطه مالی بین پزشک و بیمار حذف شود و با واقعی شدن تعرفه‌ها هم پزشکان و کادر بهداشت و درمانی به حقوق واقعی خود برسند و هم مردم دغذغه مسائل مالی برای حفظ سلامت و درمان بیماری نداشته باشند.

هاشم زهی ادامه داد: متأسفانه این مسائل بهانه‌ای شده است که عده معدودی از پزشکان به کارهای غیر قانونی و دریافتهای خارج از تعرفه های قانونی اقدام کنند و البته در حالی که گرانی بیداد می‌کند بالاخره این مسائل هم جزو واقعیتهای جامعه است که به علت غیر واقعی بودن تعرفه ها وجود دارد.وی گفت: تعرفه های پزشکی امسال هنوز اعلام نشده است اما شنیده‌ایم وزیر بهداشت از افزایش 25 درصدی تعرفه ها دفاع کرده است. در حالی که با ارقام مختلفی در مورد تورم مواجه هستیم که تا 30 یا 40 درصد هم گفته می‌شود، با این حال برخی با افزایش همین 25 درصد رشد تعرفه‌های پزشکی هم مخالفت دارند.عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: دریافتهای غیر قانونی پزشکان را اکثریت جامعه پزشکی نمی پسندد و تأیید نمی‌کند اما باید واقعیتهای جامعه و افزایش قیمت همه کالاها و خدمات را در نظر گرفت، ایده آل این است که قیمت تمام شده خدمات پزشکی مبنای تعرفه‌گذاری باشد و با حمایت بیمه‌ها رابطه مالی بین پزشک و بیمار حذف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha