محققان در تحقیقات جدید خود دریافتند که خوردن بیش از 5 فنجان قهوه در روز برای زنانی که می خواهند از طریق روش IVF باردار شوند؛ خطرناک است و اصلا توصیه نمی شود.

خوردن بیش از 5 فنجان قهوه در روز برای زنان باردار خطرناک است

سلامت نیوز : محققان دانمارکی در تحقیقات جدید خود دریافتند که زیان خوردن قهوه با سیگار کشیدن زنان در دوره بارداری با روش های مصنوعی IVF  برابری می کند.

دکتر یولریک کسمودل از بیمارستان دانشگاهی آرهوس گفت: این موضوع که بدانند قهوه برای زنان خطرناک است اصلا تعجب آور نبود بلکه تنها چیزی که موجب تعجب آنها شد؛ درصد تاثیر آن بود.محققان به منظور رسیدن نتایج در این تحقیقات 4000 بیمار IVF و ICSI را مورد ارزیابی قرار دادند .به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ براساس این ارزیابی محققان؛ خوردن بیش از حد قهوه میزان تولد کودکان را تا 40 درصد کاهش می دهد.

IVF مخفف لغت های انگلیسی "باروری در درون بدن انسان" است. اولین بار با این روش در سال 1978 نوزادی را در یک زوج نابارور به دنیا بیاورند.در ابتدا این روش برای زنانی به کار می رفت که لوله های تخمدانی شان دارای کارآیی لازم برای انتقال تخمک نبود.ولی امروزه از این روش برای موارد زیادی استفاده می شود. به طور مثال مردانی که دارای اسپرم های کافی برای باروری هستند با این روش دارای فرزند می شوند.فواید روش IVF این است که توانسته نوزادان زیادی را چه از زنان نابارور و چه از مردان نابارور به دنیا آورد.کسمودل گفت: بر اساس نتایج و شواهد این تحقیقات به نظر می رسد که زنان در دوران بارداری نباید بیش از 5 فنجان قهوه بنوشند.وی افزود: در خصوص اینکه نوشیدنی های دیگر مانند چای و سایر نوشیدنی های کافئین دار نیز به مانند قهوه برای زنان باردار خطرناک هستند یا خیر؛ هنوز تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha