جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 51990

رییس انجمن مامایی ایران ضمن تاكید بر این كه سزارین انتخابی و تعیین وقت برای تولد جنین غیراخلاقی و سوال برانگیز است، گفت: خانواده و تیم درمان حق ندارند جنینی را از زندگی داخل رحمی محروم كنند.

سزارین انتخابی، غیراخلاقی است!
سلامت نیوز : رییس انجمن مامایی ایران ضمن تاكید بر این كه سزارین انتخابی و تعیین وقت برای تولد جنین غیراخلاقی و سوال برانگیز است، گفت: خانواده و تیم درمان حق ندارند جنینی را از زندگی داخل رحمی محروم كنند.

دكتر ناهید خداكرمی در گفت‌وگو با  (ایسنا)، با بیان اینكه در مقوله اخلاق پزشكی در حوزه زنان و باروری ضعیف عمل كرده‌ایم، عنوان كرد: تیم درمان و خانواده یك جنین به خود اجازه می‌دهند زندگی داخل رحمی جنینی را كه از نظر فیزیولوژیك می‌بایست هنوز در رحم زندگی كند، قطع كنند. این در حالی است كه این عمل از نظر پزشكی و شرعی سئوال‌ برانگیز است.

وی با بیان اینكه صرفا تغییر تعرفه‌های زایمان طبیعی نمی‌تواند كمكی به كاهش آمار سزارین كند، گفت: لازم است پزشكان اخلاقی تربیت كنیم كه اجازه دهند خود نوزاد زمان تولدش را تعیین كند و بگذارند پروسه بارداری پیشرفت كند. در این صورت است كه می‌توان گفت به طور قطع آمار سزارین كاهش می‌یابد.رییس انجمن علمی مامایی ایران با بیان اینكه اگر اجازه داشته باشیم بدون دلیل فردی را از زندگی دنیوی‌‌اش ساقط كنیم، مجاز هستیم جنین را نیز از زندگی داخل رحمی محروم نماییم، اظهار كرد: این مشكلی است كه در كشور وجود دارد و هر روز اتفاق می‌افتد و كمتر زن بارداری را می بینیم كه با پیدا شدن علائم زایمانی برای تولد نوزادش به بیمارستان مراجعه كند.

خداكرمی اضافه كرد: متاسفانه امروز اكثر قریب به اتفاق تولدها انتخابی شده‌اند كه مسائل مالی، تنظیم زمان و نحوه تربیت متخصصان زنان و زایمان در آن موثر است. متخصصان زنان و زایمان باید برای انجام تولدها و زایمان‌های پرخطر تربیت شوند.وی با بیان اینكه 15 درصد زایمان‌ها پرخطر هستند، عنوان كرد: همین میزان از زایمان‌ها باید توسط متخصصین زنان انجام شود.

رییس انجمن علمی مامایی ایران با بیان اینكه اگر سزارین بدون مورد و دلیل انجام شود، غیراخلاقی است، اظهار كرد: اگر تیم درمان روز تولد نوزاد را بدون دلیل تعیین كنند مرتكب عمل غیراخلاقی شده‌اند.خداكرمی ادامه داد: متاسفانه برخی پزشكان به عللی نظیر این كه می‌خواهند به مسافرت بروند، نوزادان بی‌گناه مردم را در زودتر از زمان نعیین شده به دنیا می‌آورند در حالی كه این حق جنین است كه تا وقتی در خطر نیست و مشكلی ندارد از زندگی داخل رحمی بهره‌مند شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha