سلامت نیوز :  دبیر علمی دومین كنگره نوروماسكولار و الكترودیاگنوزیس با اشاره به اینكه بیماری‌های نوروماسكولار با توجه به بالا بودن آمار ازدواج‌های غیرفامیلی و ژنتیك در كشور بسیار شایع هستند، نسبت به سیر صعودی ابتلا به بیماری‌های عصبی عضلانی در كشور هشدار داد.

دكتر فرزاد فاتحی در دومین كنگره «نوروماسكولار و الكترودیاگنوزیس»، اضافه كرد: بیماری‌های عصبی عضلانی، بیماری‌های مشكل و سخت درمانی هستند كه از روند تشخیصی مشكلی برخوردارند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصص مغز و اعصاب درباره علل تشخیص و درمان مشكل بیماری‌های نوروماسكولار توضیح داد: اگر سلول‌های عصبی تخریب شوند به این دلیل كه دیگر جایگزین نمی‌شوند، روند درمان مشكلی خواهند داشت. ژن‌تراپی و استفاده از سلول‌های بنیادی می‌توانند امیدهای تازه درمان در بیماری‌های عصبی عضلانی باشند.

استادیار دانشگاه علوم پزشكی تهران درباره عوامل ایجاد كننده بیماری‌های نوروماسكولار عنوان كرد: علاوه بر عوامل ژنتیكی كه نقش قابل توجهی در بروز بیماری‌های عصبی عضلانی دارند، تغذیه و آب‌ و هوای منطقه‌ای نیز در بروز این بیماری‌ها موثرند.به گفته فاتحی پیشگیری از بیماری‌های عصبی عضلانی به علت پررنگ بودن نقش ژنتیك در ابتلا به آنها نیز مشكل است.

دبیر علمی دومین كنگره نوروماسكولار و الكترودیاگنوزیس با اشاره به برگزاری كارگاهی درباره MRI عضله در خلل برگزاری كنگره گفت: روش تشخیصی MRI حدود 30 سال است كه مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما MRI عضله تكنولوژی نسبتا نوینی است كه حدود یك دهه از عمر آن می‌گذرد. از MRI عضله در خصوص بیماری‌هایی كه نمونه‌برداری یا سایر روش‌های تشخیصی درباره آنها امكان‌پذیر نیست، استفاده می‌كنیم.

وی در پایان با بیان اینكه این كنگره پنج روزه از چهاردهم تیر ماه آغاز و تا هجدهم تیرماه در محل مركز همایش‌های بین‌المللی شهرداری تهران ادامه دارد، گفت: سخنرانانی از كشورهای آمریكا، روسیه، فرانسه، تركیه، سنگاپور و لبنان در این كنگره حضور دارند و كارگاه‌های تخصصی از جمله كارگاه MRI عضله و TMS با حضور متخصصان مربوطه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha