نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تاكید بر لزوم استفاده حداكثری از سازمان‌ها و انجمن‌های مردمی و خود اتكاء، گفت: به دلیل حجم بالا و تكثر بسیار زیاد امور در كلانشهری مانند تهران، بسیاری از مسائل روی زمین می‌ماند كه با وجود چنین نهادهایی می‌توان آنها را سامان داد.

سلامت نیوز : نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تاكید بر لزوم استفاده حداكثری از سازمان‌ها و انجمن‌های مردمی و خود اتكاء، گفت: به دلیل حجم بالا و تكثر بسیار زیاد امور در كلانشهری مانند تهران، بسیاری از مسائل روی زمین می‌ماند كه با وجود چنین نهادهایی می‌توان آنها را سامان داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ حسین طلا در همایش «جوانان دیروز، امروز و فردا» كه با حضور استاندار تهران و جمعی از جوانان موفق و منتخب استان برگزار شد، به برخی از مشكلات و معضلات NGOها اشاره كرد و افزود: متاسفانه چنین نهادهایی در كشور به درستی تعریف نشده‌اند و به همین دلیل سازمان و یا وزارتخانه‌ای كه وظیفه ساماندهی آنها را بر عهده داشته باشد نیز مشخص نشده است.

وی ادامه داد: در شهری مانند تهران كه به یك كلانشهر تبدیل شده ولی زیرساخت‌های آن به شكل متناسب رشد نكرده است، نظارت بر انجمن‌های خود مختار بسیار سخت و در بعضی موارد انجام نشدنی است.فرماندار سابق تهران افزود: ورود به حوزه‌های اقتصادی و سیاسی برای این انجمن‌ها ممنوع است و در صورت ورود به چنین مباحثی، هم برای خود و هم برای جامعه صدمه و گزند به وجود می‌آید كه در سال 88 و حوادث آن بعضی از این معضلات را دیدیم.

به گفته طلا، همچنین باید در راه سالم‌سازی روابط در این نهادها بكوشیم و سعی كنیم روابط دختران و پسران در چنین فضاهایی كنترل شود، تا خدایی ناكرده در این قسمت نیز با مشكلی مواجه نشویم.

نماینده مردم تهران در ادامه سخنان خود، به برخی از ویژگی‌های جوانان اشاره كرد و گفت: عدالت‌طلبی و عدم وابستگی به مسائل دنیایی، شهامت و نترسی و همچنین انرژی بالا از خصوصیات جوانان است كه آنها را از دیگران متمایز می‌كند.

به اعتقاد طلا، البته انرژی بالا هم می‌تواند یك فرصت باشد و هم یك تهدید. در صورتی كه توان جوانان را در راه‌های درست و معقول به كار بگیریم، كشور رو به سوی توسعه قدم برمی‌دارد ولی در صورت رها كردن آنها، جامعه دچار بحران خواهد شد.طلا در بخش دیگری از سخنان خود به 250 هزار شهید كه در راه انقلاب اسلامی به شهادت رسیده‌اند اشاره و خاطر نشان كرد: 80 درصد از این شهیدان، جوانان زیر 30 سال بودند و اگر قرار است از كسی تجلیل شود، آنها شایسته‌ترین افراد هستند.

نگران قرارگیری نام "جوانان" در كنار "ورزش" بودیم

وهاب فرهمند، مدیركل ورزش و جوانان استان تهران نیز در این نشست در سخنانی گفت: در ابتدا كه نام جوانان در كنار ورزش قرار گرفت، نگران بودیم مبادا حوزه مهم و حیاتی جوانان، تحت تاثیر مقوله ورزش كم‌رنگ شود، اما خوشبختانه چنین نشد و برای جوانان نیز كارهای ارزنده‌ای صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این زمینه شورای استانی را فعال كردیم و با همكاری استانداری، اداره متبوع برنامه‌هایش را با قدرت پیگیری می‌كند و در جلسات همفكری كه برگزار می‌كنیم بهترین راه‌حل پیگیری و اجرا خواهد شد.

فرهمند به جایگاه خطیر جوانان نسل سوم انقلاب نیز اشاره كرد و گفت: نسل اول انقلاب در عرصه نبردهای دشوار فیزیكی و مسلحانه با دشمن روبرو شد، اما امروز شرایط بسیار پیچیده و سخت‌تر است و نبرد در جبهه‌های مجازی و پنهان ادامه دارد كه البته خوشبختانه نسل جدید به خوبی از پس این مرحله خطیر برآمده است.

وی در پایان تاكید كرد: این جلسه سرآغازی خواهد بود برای برگزاری نشست‌های مختلف میان مسوولین و جوانان، تا بتوانیم از توان‌های جوانان كشورمان حداكثر استفاده را ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha