محققان دریافتند که وجود ضربان نامنظم قلب نشانه ابتلای احتمالی به بیماری زوال عقل در آینده است.

سلامت نیوز : مشکل ضربان نامنظم قلب تحت عنوان فیبریلاسیون دهلیزی، یک هشدار شدید در خصوص احتمال ابتلا به پس رفت ذهنی و بدنی در سالمندان به شمار می رود.

محققان در تحقیقات خود اطلاعات دو مطالعه انجام شده روی نزدیک به 31 هزار فرد بالای 54 سال در40 کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.محققان دریافتند که همه این افراد به بیماریهای قلبی یا دیابتی مبتلا شده‌اند و برخی از آنها از نارسایی در یکی از اعضای بدن خود در نتیجه این بیماریها رنج برده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان در آغاز و طول دوره چهار ساله تحقیقات خود از پرتو (mini-mental state examination (MMSE برای ارزیابی عملکرد ذهنی شرکت کنندگان کمک گرفتند و در 34 درصد از مبتلایان به فیبریلاسیون دهلیزی کاهش امتیاز بین آغاز تحقیقات و دوره چهارساله آن ثبت شد.کون تیو تهییه کننده این تحقیقات از مرکز تحقیقات سلامت عمومی دانشگاه مک مستر در شهر اوناریو کانادا گفت: این تحقیقات نشان می‌دهد که فیبریلاسیون دهلیزی خطرات پس رفت ذهنی و زوال عقل را افزایش می‌دهد.

وی افزود: ما همچنین دریافتیم که ارتباطی قوی بین فیبریلاسیون دهلیزی و پسرفت قدرت شخص در فعالیت روزانه زندگی و نیازش به مراقبتهای سلامت در دراز مدت وجود دارد.این محقق همچنین به نیاز برای اندازه‌گیری قدرت شناختی بیماران فیبریلاسیون دهلیزی اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha