معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در تشریح عملكرد این معاونت در سه ماهه نخست سال جاری گفت: تاكنون بیش از 420 هزار ویزیت پزشكی در مكه و مدینه انجام گرفته است.

سلامت نیوز : معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در تشریح عملكرد این معاونت در سه ماهه نخست سال جاری گفت: تاكنون بیش از 420 هزار ویزیت پزشكی در مكه و مدینه انجام گرفته است.

دكتر ولید دندهبر در گفت و گو با (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت معاینات زائران در عربستان در سه ماه اول سال جاری گفت: تاكنون بیش از 420 هزار ویزیت عمومی، تخصصی، زنان، داخلی و اطفال توسط مراكز درمانی هلال احمر در مدینه و مكه انجام گرفته است.وی با بیان اینكه هشت مركز درمانی در مدینه و 10 مركز درمانی در مكه زیر نظر مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر فعالیت می‌كنند گفت: تاكنون 165 هزار مورد خدمات پیراپزشكی از جمله تزریقات، پانسمان و غیره انجام گرفته شده است.دندهبر با بیان اینكه تاكنون بیش از 230 هزار بیمار ایرانی برای ادامه درمان به بیمارستان‌های عربستان منتقل شده‌اند گفت: این در حالیست كه 50 زائر ایرانی برای ادامه درمان و مداوا به ایران بازگردانده شده‌اند.

1800 بازدید از هتل‌ها و آشپزخانه در عربستان

به گفته وی 600 مورد دیالیز نیز توسط زائران ایرانی دارای مشكلات كلیوی در سه ماهه نخست سال جاری انجام گرفته است.دندهبر با بیان اینكه 1800 بازدید بهداشتی توسط واحد بهداشت و اطلاع‌رسانی مركز پزشكی حج و زیارت انجام گرفته است گفت: در این راستا كارشناسان بهداشت محیط این مركز از 122 هتل و چهار آشپزخانه مركزی بازدید كرده‌اند.

معاینه بیش از 67 هزار زائر ایرانی در حج تمتع 91

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر همچنین در مورد آخرین وضعیت پزشكان كاروان حج تمتع 91 گفت: تاكنون حكم 441 پزشك كاروان صادر شده است.وی با بیان اینكه معاینات متقاضیان از 18 فروردین ماه آغاز شده است، گفت: تاكنون 67 هزار و 500 زائر مورد معاینه قرار گرفتند كه 33 هزار و 700 مرد و 33 هزار و 800 نفر زن بودند.به گفته وی، وضعیت درمانی 3500 زائر ایرانی نیز برای انجام حج تمتع 91 در حال بررسی است.

عدم استطاعت 334 زائر ایرانی احراز شد

دندهبر افزود: استطاعت 61 هزار و 500 زائر مورد تایید و احراز قرار گرفته است، اما 334 زائر نیز نتوانستند تاییدیه استطاعت دریافت كنند.

قندخون و بیماری قلبی،‌ دو بیماری شایع زائران ایرانی در حج 91

دندهبر در تشریح نوع بیماری زائران ایران در حج تمتع 91 گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده 8500 زائر دارای بیماری قند خون، 14 هزار بیمار دارای فشار خون، 27 نفر دیالیزی و پنج هزار زائر نیز دارای ناراحتی‌های قلبی و عروقی هستند.

12 هزار زائر بالای 65 سال در كاروان ایرانیان در حج 91

وی با بیان اینكه از 67 هزار و 500 زائر مورد معاینه شده 51 هزار زائر در معرض خطر قرار دارند گفت: چهارهزار تن بالای 100 سال هستند.

وی با بیان اینكه 506 زائر سنی بیش از 80 سال دارند گفت: این در حالی است كه 12 هزار زائر نیز بالای 65 سال سن دارند.

دردهای عضلانی و سرماخوردگی عمده ترین بیماری زائران

دندهبر با بیان اینكه پیرترین زائر مردی از استان گیلان است گفت: این فرد متولد سال 1284 بوده كه 106 سال عمر كرده است.

به گفته وی جوان ترین زائر ایرانی در حج تمتع 91 كودكی 7 ساله خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مشكلات عمده مراجعه كنندگان به مراكز درمانی در مكه و مدینه گفت: دردهای عضلانی و اسكلتی در اندام‌های تحتانی و كمردرد عمده مراجعه زائرین در مدینه بوده و سرماخوردگی و مشكلات تنفسی عمده مراجعه زائران به مراكز درمانی در مكه تعیین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha