سلامت نیوز :عضو کمیته علمی نخستین کنگره بین‌المللی اعتباربخشی با اشاره به خطاهای پزشکی در دنیا که هزینه های گزافی به نظام سلامت تحمیل می کند، تاکید کرد: با استانداردسازی خدمات در حوزه سلامت، علاوه بر کاهش خطاهای پزشکی موجب کم شدن هزینه های بیمارستانی نیز می شود.

دکتر شهرام غفاری در گفتگو با مهر اظهارداشت: نخستین کنگره بین المللی اعتبار بخشی با هدف آشنایی با مقوله اعتباربخشی در بیمارستانهای کشور برگزار می شود.وی با اعلام اینکه مقوله کنگره اعتباربخشی دو سه سالی است که به صورت جدی در کشور به آن پرداخته می شود، افزود: به نظر می رسد با توجه به اهمیت موضوع اعتبار بخشی، وزارت بهداشت به این سمت خواهد رفت که تمامی بیمارستانها گواهینامه اعتباربخشی را دریافت کنند.

این دکترای اقتصاد سلامت از برگزاری این کنگره به عنوان فرصتی برای حضور تمامی مدیران بیمارستانها یاد کرد و گفت: بیمارستانها یک مجموعه کاملا پیچیده است که از زیرمجموعه های کاملا مستقل تشکیل شده است.غفاری ادامه داد: رادیولوژی، آزمایشگاه، مراقبتهای پرستاری، اتاق عمل، امور اداری، آشپزخانه و... مجموعه ای از واحدهای بیمارستانی هستند که وظایف مستقل دارند ولی حول یک محور هستند. بنابراین، هم افزایی بخشهای بیمارستانی منجر به این می شود که درمان بیمار نتیجه مطلوب تری داشته باشد.

عضو کمیته علمی نخستین کنگره بین المللی اعتبار بخشی افزود: طبیعتا وقتی کارها درست انجام شود، نیاز به تکرار آنها نیست و در نتیجه هزینه ها کمتر خواهد شد و خروجی کار که همان درمان بیمار است، اثربخش تر خواهد بود.وی گفت: نخستین کنگره بین‌المللی اعتباربخشی در حوزه بهداشت و درمان با حمایت بیش از 40 سازمان دولتی و تشکلهای صنفی و علمی ایران، هند و لبنان، به ریاست دکتر علی اکبر ولایتی و با حضور سخنرانانی از کشورهای مختلف، 19 تیر ماه جاری در سالن همایشهای رازی برگزار می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha