یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5204

گروهی از دانشمندان سوئیسی موفق شدند با اصلاح ژنتیکی ویروس تبخال، بدون آسیب رساندن به بافت های سالم، سلولهای سرطانی کبد را نابود کنند.

درمان سرطان کبد با ویروس ژنتیکی تبخال

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، محققان انجمن اروپایی غددشناسی در لوزان سوئیس با استفاده از ویروس NV 1020 توانستند در آزمایشات اولیه تقریبا تمام سلولهای سرطانی کبد را نابود کنند.

NV 1020 ، نسخه اصلاح ژنتیکی شده از ویروس تبخال است. ترکیبات ژنتیکی این ویروس به روشی تغییر داده شده اند که در فرایند درمان بدون اینکه به سلولهای سالم آسیبی برسانند، تنها سلولهای سرطانزا را نابود می کنند.

براساس گزارش رویترز، یک انجمن بیو- تک  آلمانی اعلام کرده بود که د رماه سپتامبرنتایج مثبتی از آزمایش این ویروس روی 13 بیمار بدست آورده است، اما اطلاعات مرتبط با آزمایش این ویروس نخستین بار از سوی دانشمندان سوئیسی منتشر شده است.

بنابراین گزارش، در این تحقیق بیماری که از 10 ناحیه مختلف کبد و چهار ناحیه در ریه دچار سرطان شده بود، مورد آزمایش درمان با ویروس اصلاح ژنتیکی شده تبخال قرار گرفت.

شش ماه پس از درمان مشاهده شد که تقریبا تمام تومرهای کبدی این بیماراز بین رفته اند. به این ترتیب 12 ماه به مدت زندگی این بیمار افزوده شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha