معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: پزشکان عمومی با مشکلات بسیاری مواجه هستند که اجرای پزشک خانواده در فاز دوم (نسخه ۰۲) و فاز سوم بزرگ‌ترین دغدغه پزشکان عمومی است.

تعرفه پایین پزشکان عمومی باعث استثمار آنها می‌شود
سلامت نیوز : دکتر نیک‌نژاد معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با سینانیوز اظهار کرد: طبق آخرین آمار سازمان نظام پزشکی، ۷۵ درصد جمعیت پزشکان را پزشکان عمومی تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه متاسفانه مشکلات زیادی در رابطه با پزشکان عمومی و قشر زحمت کش حوزه دولتی و خصوصی وجود دارد افزود: در شرایط فعلی اجرای پزشک خانواده در فاز دوم (نسخه ۰۲) و فاز سوم بزرگ‌ترین دغدغه پزشکان عمومی است که باید پزشک خانواده نقش کاملی را در عدالت سلامت داشته باشد. وی تصریح کرد: در صورتی که هماهنگی گروه‌های مختلف و سازمان‌های مرتبط و همچنین پزشکان عمومی ایجاد نشود، این طرح مانند گذشته به موفقیت کامل نائل نخواهد شد.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی دستمزد پزشکان عمومی را از دیگر مسائل این حوزه خواند و گفت: در بخش دولتی و خصوصی متاسفانه تعیین تعرفه مناسب نبوده و یک پزشک عمومی نمی‌تواند مسلماً مطبی دایر کرده و به طبابت مستقیم بپردازد. وی با بیان اینکه مقدار وجه دریافتی پزشکان عمومی کفاف زندگی معمولی را نمی‌دهد یادآور شد: در چنین شرایطی، پزشک عمومی ناچار می‌شود به کار دیگری پرداخته و یا اینکه در اختیار گروه‌های موسس ساختمان‌های پزشکان قرار بگیرد که در مواردی استثمار شده و با حقوق بسیار محدود وظایف مختلفی از نامبرده تقاضا می‌شود که در مواردی اجرای این وظایف مغایر با مقررات دولتی می‌باشد.

دکتر نیک‌نژاد با اشاره به اینکه پزشک عمومی، پزشک اول روستا‌ها، اورژانس‌ها و خط مقدم سلامت جامعه است ادامه داد: در حوزه پزشکان عمومی باید پروتکل مربوط به نحوه انجام وظیفه پزشکان عمومی معین شود. وی در پایان خاطرنشان کرد: تعیین حقوق پزشکان عمومی، برنامه ریزی برای رفع بیکاری پزشکان و ایجاد مسائل رفاهی پزشکان عمومی از جمله موضوعات مهمی است که باید با جدیت پیگیری شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha