شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 52048

سلامت نیوز :پزشكان كانادایی در یك مطالعه جدید دریافته‌اند كه احتمال دارد در آینده بتوانند از داروی دیابت برای ترمیم آسیب‌های مغزی ناشی از آلزایمر بهره بگیرند.

در آزمایش جدیدی روی موشها معلوم شد داروی دیابت موسوم به متفورمین ممكن است بتواند به رشد سلولهای مغزی جدید كمك كند و در نتیجه برای بیماران آلزایمری نیز مفید خواهد بود.این آزمایش‌ها تایید كرد كه داروی متفورمین می‌تواند سلولهای مغزی را ترغیب به تقسیم شدن كرده و موجب تولید سلولهای جدید شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ فرید امیلر متخصص زیست شناسی و ژنتیك مولكولی در بیمارستان موسسه مطالعاتی اطفال بیماردر تورنتو در این مطالعه جدید خاطرنشان كرد: این نوع داروی دیابت در واقع روی مسیر خاصی در سلولهای كبدی تاثیر می‌گذارد. در آزمایشات جدید ما معلوم شد كه این دارو درعین حال موجب فعال سازی مسیر بیولوژیكی مشابهی در سلولهای مغزی می‌شود و رشد سلولهای تازه را موجب می‌شود.دكتر میلر در گفت وگویی با سایت تخصصی مای هلت نیوز دیلی متذكر شد: سلولهای مغزی جدید كه در نتیجه اثرگذاری متفورمین تولید می‌شوند به بازسازی و ترمیم عوارض ناشی از اختلالات تحلیل برنده اعصاب نظیر آلزایمر كمك می‌كنند.جزئیات بیشتر این آزمایش در مجله سل استم سل منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha