دانش آموخته دکتری دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیر کبیر ، مدل نرم افزاری را برای شبیه سازی جریان خون و تشخیص ناهنجاریهای آن بر اساس ویژگیهای رگهای بدن تدوین کرد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل ازمهر، کامران حسنی مجری طرح ، بررسی غیر تهاجمی بدن و تشخیص بیماری را از جمله اهداف مدلسازی های رایانه ای در مهندسی پزشکی ذکر کرد و گفت : این گونه مدل سازیها سابقه نسبتا طولانی در کشورهای مختلف دارد و مراکز تحقیقاتی دنیا به دنبال بهبود و اصلاح آنها هستند .

وی افزود : در این طرح علاوه برتولید دانش این مدلسازی در داخل کشور ، روشهای موجودنیز بهبود یافت .

مجری طرح برتری طرح خود را مدلسازی شریان های اصلی بدن مانند کلیه ، کبد ، شریانهای گردنی ( کاروتید ) و همه شریانهای قلبی در 42 متغیر ذکر کرد و گفت: بروز گرفتگی و تنگی این عروق موجب تغییر شدت جریان خون در آنها شده و نرم افزارهای مدل ساز با دریافت این تغییرات ، می توانند ناهنجاری های پدید آمده را تشخیص دهند .

وی افزود : گام بعدی طرح ما تطبیق یافته های بالینی از بیماران واقعی با خروجی های نرم افزار است تا با اصلاح نقایص احتمالی ، مدل جامع و قابل اعتمادی به دست بیاید .

این نرم افزار هم اکنون با دریافت اطلاعاتی از جمله طول و شعاع رگ ، نمودارهای فشار بر زمان ، حجم بر زمان و برون ده قلبی را مشخص می کند .
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سایت رسمی همراه رایانه ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    با سلام سلامت نیوز سایت شما خیلی خوب و مفید برای جامعه است ولی کاش راجع به مضرات گجت های کامپیوتری مانند مودم وای فای و تلفن همراه و فبلت ها و امواجی که اینها ساطع می کنند و ضرری که برای زنان باردار احتمالن و جامعه قرار می دهد نیز مطلب قرار دهید