در یك آزمایش جدید معلوم شد بیماران مبتلا به پاركینسون چندین سال پیش از تشخیص این بیماری، ضعف توانایی‌های جسمی و كاهش كیفیت زندگی را تجربه می‌كنند.

سلامت نیوز : در یك آزمایش جدید معلوم شد بیماران مبتلا به پاركینسون چندین سال پیش از تشخیص این بیماری، ضعف توانایی‌های جسمی و كاهش كیفیت زندگی را تجربه می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این آزمایش‌ها تایید می‌كند كه در زنان مشكلات تحلیل برنده و تضعیف كننده ناشی از بیماری پاركینسون حدود 7،5 سال پیش از تشخیص این بیماری بروز می‌كند در حالی كه در مردان این قبیل علائم پاركینسون تقریبا سه سال قبل از تشخیص آن آغاز می‌شود.بیماری پاركینسون زمانی بروز می‌كند كه نورونهای تولید كننده دوپامین در مغز از بین می روند و می‌میرند. دوپامین یك ماده شیمیایی حیاتی در مغز است كه از نواحی خاصی از این عضو مهم ترشح می‌شود. شایعترین علائم بیماری پاركینسون كه به مرور زمان نیز وخیم‌تر می‌شوند شامل لرزش اندام‌ها بویژه دست‌ها و پاها، سفت شدن بدن و دشواری در راه رفتن و نیز دشواری در سخن گفتن است.

برای دستیابی به این نتایج متخصصان در آمریكا 51 هزار مرد و 122 هزار زن داوطلب را تحت آزمایش قرار داده و نتایج بررسی‌های خود را در مجله «بیماری پاركینسون» منتشر كرده‌اند.این كارشناسان علوم پزشكی در دانشكده بهداشت عمومی هاروارد در آمریكا تایید كردند كه نتایج مطالعات نشان داد بیماری پاركینسون سالها پیش از بروز علائم آشكار آن، پیشروی خود را در بدن آغاز می‌كند و بدن را به سوی ضعف و ناتوانی جسمی می‌برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha