شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 52058

یكی از میان وعده‌های مناسب و آرامش بخش در فصل تابستان میوه خوشمزه توت فرنگی است كه دارای طعم بسیار مطبوع و حاوی تمام قندهای طبیعی است.

سلامت نیوز : یكی از میان وعده‌های مناسب و آرامش بخش در فصل تابستان میوه خوشمزه توت فرنگی است كه دارای طعم بسیار مطبوع و حاوی تمام قندهای طبیعی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این میوه اگرچه مزه شیرینی دارد اما جایگزینی سالم و البته مفید برای تنقلات بی خاصیت و مضر است. مطالعات نشان داده است كه این میوه علاوه بر طعم فوق العاده خوشمزه خواص مفید بسیاری برای بدن دارد.

متخصصان دانشكده پزشكی دانشگاه وارویك در یك مطالعه جدید دریافته‌اند كه توت فرنگی در پیشگیری از بیماری قلبی و دیابت فوق العاده موثر است. این متخصصان به سرپرستی پروفسور پاول تورنالی دریافته‌اند كه عصاره حاصل از توت فرنگی می‌تواند به شیوه‌ای مثبت نوعی پروتئین موسوم به Nrf2‌ را در بدن ما فعال كند. این پروتئین فعالیت‌های آنتی اكسیدانی و سایر فعالیت‌های محافظتی در بدن را افزایش می‌دهد.این پروتئین در عین حال موجب كاهش كلسترول و چربی‌های خون می‌شود كه دو فاكتور مهم در بروز اختلالات قلبی و عروقی هستند. مطالعات قبلی نیز نشان داده بود كه مصرف توت فرنگی تاثیر مهمی در كاهش كلسترول بد خون دارد و در نتیجه از دیابت و بیماریهای قلبی پیشگیری می‌كند. در این آزمایشات برای اولین بار مشخص شد كه توت فرنگی به لحاظ مولكولی پروتئین‌هایی را در بدن فعال می‌سازد كه نقش محافظ در برابر این بیماریها را ایفا می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha