محققان سوئیسی به این نتیجه رسیدند که استفاده بیشتر از ویتامین D از شکستگی استخوان در زنان مسن جلوگیری می‌کند.

سلامت نیوز : محققان سوئیسی در تحقیقات جدید خود دریافتند: استفاده روزانه بیش از 800 واحد بین‌المللی (IU) از ویتامین D خطر شکستگی استخوان ران در زنان مسن را تا 30 درصد کاهش می‌دهد.

دکتر آنا لازاک مدیر کلینیکی بخش توانبخشی مرکز پزشکی مونتفیور در نیویورک گفت: ویتامین D برای سلامت استخوانها ضروری است. این ویتامین در صورتی که بدن در معرض نور خورشید قرار گیرد ایجاد می‌شود.ویتامین D در ماهی‌های چرب، تخم مرغ و برخی از قارچها یافت می‌شود.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علاوه بر این به فرآورده‌های لبنی، برخی حبوبات و برخی نانها نیز افزوده می‌شود. اما دریافت ویتامین D کافی از این منابع به خصوص برای افراد مسن بسیار مشکل است. افراد مسن گاهی دچار مشکلات گوارشی هستند که می‌تواند موجب شود تا بدن ویتامین D کمتری را جذب کند.

گروه ضربت خدمات پیشگیری در آمریکا پیشنهاد کرد: زنان نباید از مکملهای ویتامین D به میزان کم استفاده کنند زیرا مصرف میزان کم فایده‌ای ندارد. اما علاوه بر این، این گروه اعلام کرد که هنوز شواهد کافی مبنی بر اینکه باید میزان بالاتری از ویتامین D استفاده شود، وجود ندارد.تحقیقات اخیر روی ۳۱ هزار نفر انجام شد و تمام شرکت کنندگان بالای 65 سال و به طور متوسط 76 ساله که بیشتر (91 درصد) افراد داوطلب زن بودند.

محققان به این نتیجه رسیدند: افرادی که روزانه کمتر از 800 IU ویتامین D مصرف می‌کنند به لحاظ کاهش شکستگی استخوان ران تقریباً بهره نمی‌برند. اما افرادی که بیش از 800 IU از این ویتامین استفاده می‌کنند 30 درصد کمتر دچار شکستگی استخوان ران و 14 درصد کمتر دچار شکستگی‌های غیر مرتبط به ستون فقرات می‌شوند.افراد 65 سال به بالا باید برای کاهش شکستگی از مکمل ویتامین D به میزان روزانه 800 IU مصرف کنند.

لازاک افزود: 800 IU میزان مجاز و سالم است و نباید این میزان از 4000 IU فراتر رود.وی گفت: علاوه بر این باید به میزان کافی از کلسیم هم مصرف شود و پیشنهاد می‌شود که حدود 1000 تا 1200 میلی گرم در روز از کلسیم استفاده شود که این میزان در افراد مسن بیشتر است.لازاک پیشنهاد داد که میزان مورد نیاز کلسیم از غذاها به دست آید و نه از مکمل‌های غذایی زیرا مصرف زیاد این مکملها می‌تواند خطرساز باشد.بیشاف فراری عضو دانشگاه زوریخ گفت: تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که استفاده زیاد از مکمل‌های کلسیم (بیش از 1000 میلی گرم در روز) در کاهش مزایای ویتامین D نقش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha