عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل گرد و غبار در غرب کشور را باید دستگاه دیپلماسی و کمیسیون‌ امنیت ملی و سیاست خارجی پیگیری و حل کنند.

سلامت نیوز : امیرحسین قاضی زاده در گفت‌وگو با فارس گفت: در مجلس نهم تلاش خواهیم کرد که به جز حوزه سلامت و بهداشت توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت آب، سلامت خاک و سلامت هوا داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به سلامت خاک و سلامت هوا تصریح کرد: سلامت خاک به دلیل تاثیر آن به منابع آب‌های زیر زمینی دارای اهمیت است و همچنین سلامت هوا به دلیل اینکه کشور ما از آن آسیب‌های جدی خورده است از اهمیت خاصی برخوردار است.نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: باید با سرمایه گذاری در کشورهای همسایه مشکل گرد و غبار را حل کرد. همجنین باید تلاش کنیم که سرمایه گذاری‌ها در بخش تولید به سمتی برود که فیلترینگ مناسبی را بر روی آلاینده‌ها بوجود بیاید.

قاضی‌زاده ادامه داد: برای پیگیری این کار و جلوگیری از افزایش آلودگی هوا جلساتی را رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار کرده‌ایم و قرار بر این شد که کارشناسان این سازمان بسته‌ پیشنهادی خود را برای جلوگیری از این مشکل آماده و ارائه کنند.وی در ادامه با اشاره به موضوع گرد و غبار در غرب کشور گفت: مشکل گرد و غبار در غرب کشور که منشا اصلی آن کشورهای عراق و عربستان هستند را باید دستگاه دیپلماسی کشور و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیگیری و حل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha