محققان در تحقیقات جدید خود دریافتند که در بین نوجوانان آمریکایی خشونت خطرناکی افزایش یافته است.

سلامت نیوز : تحقیقات جدید نشان داد: تقریبا  دو سوم از نوجوانان آمریکایی تا حدی عصبانی می شوند که به چیزی آسیب زده یا شخص دیگری را تهدید یا به او حمله می کنند. در صورتی که این حملات ادامه دار شوند، این علائم را می تواند اختلال ناگهانی و متناوب دانست. یک نفر از هر 12 نوجوان آمریکایی به این شرایط دچار هستند که معمولا علائم آن در اواخر دوران کودکی ظاهر می شود.

رونالدکسلر استاد دانشگاه پزشکی هاروارد گفت: این اختلال یکی از شایعترین مشکلات بزرگسالان در آمریکا است که مهمترین پدیده ای است که نادیده گرفته می شود.کسلر گفت: این موضوع که آیا مشکل عصبانیت افزایش یافته یا شناسایی شده است مشخص نیست اما   می دانیم که مشکل بزرگی محسوب می شود.در صورتی که این مشکل حل نشود و شخص با آن وارد دوران بزرگسالی شود می تواند منجر به افسردگی و اعتیاد به دارو و الکل شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ کسلر گفت: عصبانیت در دوران نوجوانی طبیعی است اما این طبیعی نیست که عصبانیت لگام گسیخته    ادامه دار شود.وی گفت: بسیاری از نوجوانانی که دچار اختلالات ناگهانی متناوب هستند دارای والدینی می باشند که تمایل به خشونت دارند یا مادرانشان دچار اختلال اضطراب هستند. این کودکان یاد می گیرند که عصبانیت یک واکنش معقول نسبت به مشکلات است.گروه کسلر برای این تحقیقات اطلاعات نوجوانان 13 تا 17 ساله را بررسی کردند.

این اطلاعات نشان می داد که از هر 12 نوجوان آمریکایی یک نفر – حدود 8 درصد- به اختلال ناگهانی متناوب دچار هستند که طبق دستورالعمل تشخیصی و آماری اختلالات ذهنی این افراد در برهه ای از زندگیشان دچار استرسهای روانشناختی بودند.محققان در این تحقیقات افرادی که به سایر مشکلات ذهنی مثل اختلالات دو قطبی، کمبود توجه ،اختلال بیش فعالی، اختلال سوء ظن یا اختلال رفتاری دچار بودند (که همه با رفتار تهاجمی مرتبط هستند)، را مدنظر قرار ندادند.

این شرایط در بین نوجوانانی که با دو والد بیولوژیکی خود زندگی نمی کردند و خواهر و برادرهای بیشتری داشتند شایع تر بود.محققان به این نتیجه رسیدند: بیش از یک سوم این نوجوانان به خشونت مزمن دچار بودند که به دلیل مشکلات عاطفی تحت درمان قرار گرفته بودند اما تنها6.5  درصد از آنها به طور خاص به لحاظ خشونت مورد درمان قرار گرفته بودند.گروه کسلر معتقد هستند که برنامه های پیشگیری از خشونت در مدرسه می تواند به کشف زودهنگام آن کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha