قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل گفت: همکاری‌های ایران و عراق در قالب سه کمیته بهداشت، دارو و تجهیزات و درمان در حال پیگیری است و در این راستا اولین گروه توریسم درمانی از عراق وارد ایران شدند.

سلامت نیوز : محمدحسین نیکنام افزود: در ارتباط با درمان توافق کردیم ایران میزبان بیماران عراقی باشد. بنابراین در اولین قدم برای اجرایی شدن توافقات قبلی 24 بیمار عراقی به اتفاق همراهانشان و تعدادی پزشک وارد کشور شده اند.

وی ادامه داد: این گروه بیشتر مشکلات چشمی دارند و در دو بیمارستان تخصصی چشم کار درمانشان انجام می‌شود.قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل اظهار داشت: امیدواریم این اولین قدم برای توریسم پزشکی، با توجه به توانمندی‌های درمانی ایران باشد و در آینده نزدیک شاهد ورود گروه‌های بیشتری به ایران باشیم.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ نیکنام گفت: بیماران با تعدادی از پزشکان خودشان وارد ایران می‌شوند تا این پزشکان یک دوره پزشکی هم را ببینند. همچنین در زمینه‌های دارویی هم کار آغاز شده و گروه‌هایی به ایران آمده‌اند و در آزمایشگاه‌های مرتبط با دارو در حال آموزش هستند. گروه بهداشتی عراقی نیز قبلاً وارد ایرن شده‌اند و در حال گذراندن آموزش سل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha