رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران نسبت به عوارض ناشی از گرمازدگی در بین افرادی که مجبور هستند ساعات زیادی از روز را در زیر نور آفتاب به سر ببرند، هشدار داد.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با مهر افزود: برخی افراد بنا به دلائلی مجبور هستند ساعات بیشتری از روز را زیر نور خورشید باشند که این وضعیت موجب گرمازدگی آنان می شود.

وی اظهار داشت: فرد زمانی دچار گرمازدگی می شود که درجه حرارت محیط از درجه حرارت بدن که اصولا بین 18 تا 25 درجه است، بالاتر برود و او دچار عرق ریزی شود.

خسرونیا افزود: در نتیجه گرمازدگی، سلولهای مغزی، قلبی و کلیوی فرد، کار خودشان را به درستی انجام نمی دهند و کم کم در هوشیاری افراد، اختلال ایجاد می شود و در پی آن ضعف عمومی به سراغ فرد گرما زده می آید.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تاکید کرد: در صورتی که گرمازدگی شدت بیشتری پیدا کند، دیگر نمی توان به نوشیدن مایعات اکتفا کرد و باید فرد به بیمارستان مراجعه کند و تحت درمان قرار بگیرد.

وی، بهترین راه جلوگیری از گرمازدگی در افراد سالمند، نوزادان و کودکان را، خارج نشدن از منزل در ساعات گرم هوا عنوان کرد و افزود: کسانی که مجبور به تردد و آمد و شد روزانه هستند، بهتر است مایعات فراوان به همراه داشته باشند و بنوشند.

خسرونیا در خصوص آمار افرادی که دچار گرمازدگی می شوند، گفت: نمی توان آماری ارائه داد، چون همه افراد گرما زده به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند اما آنچه را شاهد هستیم ، اینست که در مناطق گرمسیری کشور، میزان مراجعات به اورژانس ها افزایش می یابد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، خنک شدن در آبهای آلوده را نامناسب دانست و افزود: این کار نه تنها کمکی به جلوگیری از گرمازدگی نمی کند، بلکه موجب ابتلا فرد به انواع بیماریهای پوستی و عفونی نیز می گردد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha