دیگر به تحقیقات ژنتیکی و دستاوردهای آن به عنوان پروژه های آزمایشگاهی صرف نگاه نمی شود. روزانه صدها هزار محقق در سراسر جهان با بررسی توالی های ژنتیکی از یک سو و کشفیات ژنتیکی و ارتباط آن با بیماریهای مختلف از سوی دیگر، پرده از رموز یکی از پیچیده ترین عرصه های علمی و تحقیقاتی جهان بر می دارند.

کشف تاریخی ژنهای عامل آسم در کودکان و خستگی‌های مفرط

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دانشمندان انگلیسی در تازه ترین کشفیات پزشکی خود از کشف ژنی خبر داده اند که به میزانی قابل توجه خطر شکل گیری بیماری آسم در کودکان را افزایش می دهد. به گفته این دانشمندان، این ژن بیشترین ارتباط را با شکل گیری بیماری آسم در کودکان دارد.

به عقیده دانشمندان انگلیسی، به ارث بردن این ژن خطر ابتلا به آسم را بین 60 تا 70 درصد افزایش می دهد. با این حال کاشفان این ژن امیدوارند تا از این دستارود مهم پزشکی برای یافتن شیوه های نوین درمانی آسم استفاده کنند.

خبرنگار پایگاه اینترنتی ANI نیز گزارش داد: گروهی از دانشمندان از ارتباط ژنی با فرآیند شکل گیری بیماری خبر داده اند که از مهمترین عوامل شکل گیری سندروم خستگی مزمن محسوب می شود.

این مطالعه جدید نشان می دهد که خون می تواند اطلاعات کلیدی را درخصوص آنچه که در مغز بیماران مبتلا به این سندروم می گذرد، ارایه کند.

این سندروم با نشانه هایی همچون خستگی و فرسودگی های روانی شدید در فرد همراه است. این مطالعه از سوی گروهی از دانشمندان به سرپرستی پروفسور اندرو در دانشگاه نیوساوت ولز صورت گرفته است.

نیوز وایر نیز گزارش داد: محققان بیمارستان های  Sick Children، Mount Sinai و دانشگاه پتسبورگ موفق به شناسایی ژنی شده اند که با شکل گیری آماس های زخمی ارتباط مستقیم دارد.

به گفته این محققان، بیماری ناشی از فعالیت این ژن هم اکنون 170 هزار زن ومرد و کودک در کانادا را رنج می دهد و می تواند در هر سنی فرد را مبتلا سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha