متخصصان اطفال تاكید دارند نوزادان به دلیل این كه نسبت به افراد بالغ جثه بسیار كوچكتری دارند و نیز فاقد توانایی عرق كردن هستند در تماس با حرارت و نور خورشید، بیشتر به خطر می‌افتند.

سلامت نیوز : متخصصان اطفال تاكید دارند نوزادان به دلیل این كه نسبت به افراد بالغ جثه بسیار كوچكتری دارند و نیز فاقد توانایی عرق كردن هستند در تماس با حرارت و نور خورشید، بیشتر به خطر می‌افتند.سازمان غذا و داروی آمریكا و هم چنین كارشناسان آكادمی اطفال آمریكا چند توصیه مفید و كاربردی برای حفاظت از نوزادان و كودكان خرسال در برابر گرما و اشعه مضر خورشیدی ارائه كرده‌اند كه در این مقاله منتشر شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ با این حال كارشناسان تاكید دارند یكی از معمول‌ترین دستورالعمل‌ها برای مراقبت در برابر نور خورشید كه استفاده از كرم ضد آفتاب است، برای نوزادان زیر 6 ماه توصیه نمی‌شود چون پوست نوزادان در این سن بسیار نازك و ظریف‌تر از یك فرد بالغ است و به همین دلیل احتمال دارد كه مواد شیمیایی و فعال موجود در ضد آفتاب‌ها به سادگی از طریق پوست نوزاد، جذب بدن او شود. این كارشناسان توصیه می‌كنند:

- برای پیشگیری از آفتاب سوختگی پیراهن و شلوار سبك، آزاد و با روشن را كه آستین‌ها و پاچه‌های بلند دارند به نوزاد بپوشانید. هم چنین از كلاه‌های لبه پهن برای نوزاد استفاده كنید به طوری كه سایه لبه كلاه روی گوشها و گردن كودك را بپوشاند. البته لباس نوزاد نباید از الیاف خیلی نازك تهیه شده باشد چون آن هم به نوبه خود باعث آفتاب سوختگی می‌شود.

- مراقب باشید كه بدن كودكتان دچار كمبود آب یا به اصطلاح دی هیدراته نشود. برای این منظور تعداد دفعات شیر دادن به نوزاد را در فصل گرما كاهش ندهید و دقت كنید كه طبق معمول و به موقع شیر بخورد. بعلاوه توصیه می‌شود اگر بیش از چند دقیقه در هوای گرم و آزاد قرار دارید علائم حیاتی در بدن نوزاد را كنترل كنید و به محض مشاهده علائم آفتاب سوختگی نظیر قرمزی پوست، گریه نوزاد و یا عدم ادرار كردن، حتما به پزشك اطفال مراجعه نمایید.

- اگر متوجه آفتاب سوختگی در نوزاد شدید قبل از هر اقدامی كودك را فورا از آفتاب به یك محل سایه و خنك منتقل كنید و برای بهبود نواحی آسیب دیده از پوست بدن كودك از كمپرس سرد استفاده نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha