دبیرعلمی پنجمین كنگره جامعه اپتومتری ایران با بیان اینكه تماشای مداوم صفحات نمایشی موجب بروز اختلالات تطابقی چشم می‌شود، گفت: سرخی مزمن چشم، یكی از مهم‌ترین نشانه ابتلا به اختلال تطابقی چشم است.

سلامت نیوز :دبیرعلمی پنجمین كنگره جامعه اپتومتری ایران با بیان اینكه تماشای مداوم صفحات نمایشی موجب بروز اختلالات تطابقی چشم می‌شود، گفت: سرخی مزمن چشم، یكی از مهم‌ترین نشانه ابتلا به اختلال تطابقی چشم است.دكتر ابراهیم جعفرزاده‌پور با بیان اینكه مهم‌ترین عملكرد سیستم بینایی، حس بینایی است، گفت: هر گونه اشكال در بینایی نشانگر ضعف در عملكرد این سیستم است.

وی عیوب انكساری را در ردیف شایع‌ترین مشكلات بینایی قرار داد و عنوان كرد: بخشی از مشكلات بینایی نیز ناشی از اختلالات ساختاری و بیماری‌های چشم است، با این حال عیوب انكساری عمده‌ترین علت مراجعه به اپتومتریست‌ها هستند كه از جمله آنها می‌توان به دوربینی، نزدیك‌بینی، پیر چشمی و آستیگماتیسم اشاره كرد.به گفته دانشیار گروه اپتومتری دانشگاه علوم پزشكی تهران، تجویز عینك و عدسی‌های تماسی راهكار مناسبی برای بازگرداندن دید مناسب برای این دسته از بیماران هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دبیر علمی پنجمین كنگره جامعه اپتومتری با اشاره به آسیب‌های چشمی ناشی از تماشای صفحات نمایش، گفت: این آسیب‌ها به سه بخش تقسیم می‌شوند. بخشی از این آسیب‌ها مربوط به پرتوهای ساطع شده از عارضه‌های نمایشی هستند، البته این مشكل در صفحات جدید نمایشی كمتر شده است. با این حال برای رفع عارضه‌های ناشی از تابش این اشعه‌ها عینك‌هایی با عنوان "كاهش‌دهنده گلر" تجویز می‌شوند كه می‌توانند سطح روشنایی و درخشندگی را در حد مناسب چشم ایجاد كنند.جعفرزاده‌پور دومین آسیب احتمالی به چشم را ناشی از نگاه كردن طولانی به صفحات نمایشی دانست و گفت: این مورد باعث بروز اختلال تطابقی یا حركتی چشم شده و با سردرد، خستگی چشم، آبریزش، سرخی و درد كره چشم همراه است.

این متخصص بینایی‌سنجی با بیان اینكه برخی اشخاص كه به مدت طولانی با كامپیوتر سر و كار دارند، ممكن است دچار اختلال تطابقی شوند كه سرخی چشم بارزترین نشانه آن است، گفت: این افراد بدون آن‌ كه استراحت كافی به چشمشان داده باشند و شرایط مناسبی را برای كار خود فراهم كرده باشند، از صفحات نمایشی استفاده می‌كنند. بررسی‌های تطابقی این اختلالات را مشخص می‌كند. استفاده از عینك "پریزماتیك" و تمرینات بینایی در رفع این مشكل تاثیر بسزایی دارد.بر اساس این گزارش، پنجمین كنگره جامعه اپتومتری ایران در روزهای بیست و دوم و بیست و سوم تیر ماه برگزار و پذیرای حضور بیش از 400 اپتومتریست از سراسر كشور در هتل المپیك تهران خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha